امام جمعه قوچان:

اگر فرهنگ نماز جمعه در سطح جامعه پیاده شود همه خوبی‌ها نیز در جامعه نهادینه می‌شود

امام جمعه قوچان ضمن اهمیت دانستن نماز جمعه و نهادینه کردن فرهنگ آن، این فریضه الهی را عاملی در نهادینه شدن خوبی ها و ریشه کن کردن رذایل اخلاقی در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۲۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن وطن‌خواه در جلسه ستاد اقامه نماز قوچان در بیت امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: اعضای ستاد نماز جمعه هر هفته خالصانه و افتخاری در ستادهای نماز سفره‌ای معنوی را برای اهل تقوا و تدین آماده می‌کنند.

وی با تأکید بر این موضوع که باید برای ایجاد جامعه‌ای معنوی و پیاده‌سازی فضای نماز در جامعه تلاش بسیار صورت بگیرد، بیان کرد: اگر فرهنگ نماز در سطح جامعه پیاده شود همه خوبی‌ها نیز در جامعه نهادینه می‌شود و به دنبال این فریضه واجب الهی زکات، امر به معروف و نهی از منکر، دوری از بدزبانی، پرهیز از دروغ‌گویی و ... نیز در جامعه پیاده می‌شود.

امام جمعه موقت قوچان نماز را عاملی برای بازدارندگی از همه بدی‌ها دانست و افزود: برای داشتن یک جامعه ایمانی نیاز به آشنا کردن مردم با نماز و اُنس‌ گرفتن با آن داریم و آثار نماز جماعت با نماز در حالت فرادا در اجتماع متفاوت است.

 وی با بیان اینکه نماز جمعه یک فریضه بی‌بدیل بوده و نماز فرادا نمی‌تواند جای آن اجتماع عظیم را پر کند، گفت: نماز جمعه همانند پرچمی برافراشته شده است که پیام همدلی و وحدت را برای مردم به ارمغان می‌آورد و علاوه به دعوت مردم برای اقامه نماز جماعت به اقامه نماز نیز فراخوان داده می‌شود.

 وطن‌خواه با اشاره به این مطلب که خطیب جمعه هر هفته ابتدا خود و سپس دیگران را به رعایت تقوا فرا می‌خواند و این یعنی نماز جمعه ذکر و یاد خداست، تصریح کرد: آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی از سیاست‌های داخلی و خارجی به همراه وقایع روز از مهم‌ترین آثار نماز جمعه به شمار می‌آید.

 وی تأکید کرد: حفظ شعارهای اصلی انقلاب همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در نمازهای جمعه بوده که همه گروه‌ها و اقشار با سلایق و افکار متفاوت به صورت منسجم و با اتحاد در آن حضور پیدا می‌کنند.

 

امام جمعه موقت قوچان با تأکید بر این موضوع که مسئولین باید در اجتماعاتی همچون نماز جمعه در کنار مردم حضور داشته باشند، یادآور شد: نگاه مسئولان به مسائل باید یک دید فرهنگی باشد چون اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بوده و اگر این موضوع حل شود موفقیت‌ها در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و ...
ارسال نظرات
پر بیننده ها