پوزخند بورس به فتح‌الفتوح!

مام خوش‌بینی‌ها و پیش‌بینی های روزنامه‌های الکی خوش وابسته به برخی جریانات خاص در معجزه و فتح الفتوح نشان دادن...
کد خبر: ۸۵۴۶۸۰۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

با اعلام خبر توافق با 5+1 در وین و پوشش خبری جهت‌دار برخی از رسانه‌ها از این توافق و معرفی آن به عنوان معجزه‌ی اقتصادی جو روانی ایجاد شده سبب کاهش اندک قیمت دلار ، طلا و افزایش شاخص‌های بورس شد. هرچند با فروکش کردن این جو روانی دلار به ثبات رسید و طلا به علت کاهش قیمت جهانی کاهش پیدا کرد ، اما سقوط شاخص‌های بورس برخلاف انتظارات شوکی بود که به سرمایه‌گذاران وارد شد. در همین راستا گروه اقتصاد روزنامه‌ی قانون به واکاوی علت روند نزولی شاخص‌های بورس پرداخت.

این روزنامه که از جمله روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت و از کاسبان پساتحریم است در مطلبی ضمن اشاره به سقوط شاخص‌های بورس ، در صدد علت یابی برآمد. قانون نوشت:«انگار بازار سرمايه‌ و سرمايه‌گذاران اين روزها دل پرخوني دارند، چون گفته مي‌شود «عرضه‌هاي دولتي انرژي بازار سرمايه را گرفته‌است.» اين مطلب را بسياري از تحليلگران بازار سرمايه مي‌گويند. طي روزهاي گذشته شاخص‌ها با در پيش گرفتن روند نزولي ، تابلوي بورس را قرمز پوش كرده‌اند. بورس تهران كه ماه ها منتظر نتايج مذاكرات ايران با1 + 5 بود پس از اعلام حصول توافق بر خلاف انتظار وارد كانال نزولي شد . اين در حالي است كه معمولا بورس با شرايطي رواني به شدت متاثر از اخبار سياسي است. با اين حال بورس تهران که در انتظار، نتیجه دادن مذاکرات هسته ای بود، بعد از انتشار خبر توافق بر خلاف انتظار روند منفی به خود گرفت. »

این روزنامه به نقل از غلامحسين دواني، تحليلگر ارشد بازار سرمايه نوشت:«لغو تحريم‌ها به تنهايي نخواهد توانست مشكلات بازار سرمايه در ايران را حل و فصل كند

مير معيني از دیگر تحلیلگران بازار بورس هم در گفت و گو با این روزنامه اذعان داشت که هيچ رقمي از دارايي‌هاي بلوكه شده وارد بازار سرمايه نخواهد شد اما تنها از يك طريق مي‌تواند تاثير غير مستقيم خود را بر اين بازار نشان دهد، اينكه اين پول‌ها وارد چرخه اقتصاد شده و بدنه مالي دولت را تقويت كند تا شايد دولت دست از سرعرضه‌هاي دولتي در بورس بر دارد.

به نظر می رسد تمام خوش‌بینی‌ها و پیش‌بینی های روزنامه‌های الکی خوش وابسته به برخی جریانات خاص در معجزه و فتح الفتوح نشان دادن توافق و رفع تحریم‌ها با شکست مواجه شده است و این در حالی است که هنوز تا اجرای مفاد توافق وین روز‌های بسیاری باقی مانده است!و هنوز مشخص نیست که آیا این توافق به نتیجه منجر خواهد شد یا خیر!

ارسال نظرات