مسئول اردویی راهیان نور حمیدیه :

استقبال بی سابقه از یادمان شهدای عشایر حمیدیه در خوزستان

مسئول اردویی, راهیان نور و گردشگری حمیدیه استان خوزستان گفت: سال گذشته یادمان شهدای عشایر حمیدیه در خوزستان مورد بازدید تعداد زیادی از زائران راهیان نور قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۲۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،جبار سواری گفت: از میان تعداد 1140 زائر که طی سال گذشته از شهرستان حمیدیه به سرزمین های نور  700 نفر مربوط به اردوی راهیان نور دانش آموزی و 440 نفر عمومی بوده اند.
 
وی در ادامه افزود: بیشترین بازدیدهای زائران راهیان نور شهرستان حمیدیه به ترتیب مربوط به یادمان های شهدای عشایر, دهلاویه, هویزه و شلمچه بوده است.
 
سواری با بیان اینکه اعزام های شهرستان به صورت اتوبوسی انجام می شود افزود: اردوهای سرزمین های نور معمولا یک روزه تا چهار روزه است که این موضوع به میزان مسافت آن بستگی دارد؛ مثلا اگر اعزام ها برون استانی باشد سه یا چهار روزه و اگر درون استانی باشد یک یا دو روزه برگزار می شود.
 
مسئول اردویی, راهیان نور و گردشگری حمیدیه استان خوزستان گفت: سال گذشته یادمان شهدای عشایر که در شهرستان حمیدیه قرار دارد آمار بالایی داشت و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
 
وی با اشاره به جان فشانی های شهدای عشایر عرب افزود: پیش از انقلاب اگر کسی حرفی از این شهدا می زد محکوم به اعدام می شد. پس از انقلاب مقام معظم رهبری از این یادمان بازدید داشتند.
 
سواری بیان کرد: سال 75 دستور ساخت یادمانی در این محل صادر شد. پس از اینکه مسئولیت یادمان به سپاه حمیدیه واگذار سال 91 اقدام به بازسازی یادمان به صورتی امروزی شد.
 
این مقام مسئول به استقبال زائران راهیان نور از این یادمان با توجه به فاصله کمی که با اهواز دارد اشاره کرد و گفت: به کلیه استان ها یادمان شهدای عشایر عرب خوزستان معرفی شده است. 
انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات