یک کارشناس سیاسی با اشاره به سفر فابیوس یه تهران:

پرونده خون های آلوده را فراموش نمی کنیم

یک کارشناس سیاسی درخصوص سفر فابیوس به تهران گفت: برای برقراری رابطه با فرانسه پرونده خون های آلوده را فراموش نمی کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۷۴۶۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امین کوشکی در خصوص سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، اظهار داشت: هنوز متنی که مورد توافق ایران و ۵+۱ قرار گرفته است مراحل قانونی خود را طی نکرده که هیات های اروپایی با سفر خود به تهران گوی سبقت را از یکدگیر ربوده اند.

وی با بیان اینکه ۵+۱ گمان می کند که این متن از سوی ایران پذیرفته شده است، افزود: حضور هیات های بلند پایه کشورها در کشورمان خود گواه این مطلب است.

وی در ادامه تصریح کرد: رییس جمهو آمریکا قبل از توافق در مصاحبه ای اذعان کرده بود که دیگر قادر به حفظ نظام تحریم ها بر علیه ایران نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیان این مطلب از سوی آمریکا به معنای قدرت اقتصادی ایران است، خاطر نشان کرد: آنها نیز به این موضوع پی برده بودند که تحریم های ظالمانه بر علیه ایران بی اثر بوده و جمهوری اسلامی ایران صاحب قدرت با نفوذی در منطقه است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه فرانسه با توجه به اینکه در مذاکرات هسته ای نقش پلیس بد را بر علیه ایران بازی کرده بود، بیان داشت: دولت ایران باید در قبال رفتارهای نامحترمانه فابیوس فرانسوی عزت جمهوری اسلامی ایران را حفظ و در برخورد قاطع با این کشور به آنها نشان دهد که ایران هنوز پرونده ورود خون های آلوده را فراموش نکرده است.

کوشکی با تاکید بر اینکه موضع دولت به هیچ عنوان نباید موضع ضعف باشد، ادامه داد: این مهم با منافع ملی ایران در ارتباط بوده و هنوز عده ای در کشورمان قربانی این اقدام ننگین بار هستند.

این تحلیلگر سیاسی در انتها با بیان اینکه هنوز اتفاقی نیافتده که عده ای از انجام این توافق ذوق زده شده اند، عنوان کرد: ذوق زدگی بی مورد نه تنها کارها را به پیش نمی برد بلکه به ۵+۱ وانمود می کند که ایران نیازمند آنها بوده که این یک امر دو طرفه است.




ارسال نظرات
پر بیننده ها