نيم‌نگاهي به نقل و انتقالات ليگ برتر پانزدهم

چهره‌هايي كه خبرساز شدند

نكته جالب توجه اينكه امسال نسبت به سال‌هاي گذشته بازارگرمي‌هاي كمتري از سوي فوتباليست‌هاي ايراني شاهد بوديم.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۵۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج، سوت آغاز ليگ برتر پانزدهم فردا به صدا درمي‌آيد و 16 تيم حاضر در اين ليگ بايد با همه داشته‌هاي خود براي رسيدن به بهترين نتيجه تلاش كنند. در اين ميان هستند تيم‌هايي كه با به خدمت گرفتن بازيكنان اسمي توقعات را حسابي بالا برده‌اند، هرچند بازيكناني چون رحمتي، نكونام، سيدجلال حسيني، بيگ‌زاده و برخي ديگر سروصداي زيادي به راه انداختند اما دو تيم شهرستاني با دو نفر از مربيان گرانقيمت فوتبال ايران قرارداد امضا كردند و به قول معروف بمب نقل و انتقالات را تركانده‌اند. اين در حالي است كه كاپيتان تيم‌ملي هم ترجيح داد از فوتبال ايران برود و فصل پيش‌رو براي قطري‌ها بازي كند. نكته جالب توجه اينكه امسال نسبت به سال‌هاي گذشته بازارگرمي‌هاي كمتري از سوي فوتباليست‌هاي ايراني شاهد بوديم. 
شهريار فوتبال ايران پس از بركناري از پرسپوليس ماه‌ها بيكاري را تحمل كرد و در خصوص نتايج نااميدكننده اين تيم اظهارنظر نكرد. در شرايطي كه گفته مي‌شد علي دايي سر از ملوان درمي‌آورد توافق او با مسئولان صبا سروصداي زيادي به پا كرد. گفته مي‌شود سهامدار جديد تيم قمي رفاقت زيادي با سرمربي جديد اين تيم دارد. از همين رو به نظر مي‌رسد دايي در صبا روزهاي خوبي را سپري كند و با كمترين مشكلي از سوي مديريت مواجه شود. حال آنكه شهريار اميدوار است همراه با صبا ناكامي سال گذشته خود را جبران كند و شايستگي‌هايش در عرصه مربيگري را به رخ منتقدانش بكشد. 
امير قلعه‌نويي نيز به سرنوشت مشابهي با دايي دچار شد. ژنرال با آبي‌ها راه به جايي نبرد و ششمي استقلال به قطع همكاري او با اين تيم منجر شد. پس از قطعي شدن اين موضوع قلعه‌نويي برخلاف هميشه پيشنهادهاي زيادي نداشت تا آنكه مذاكره ملوانان با دايي به ثمر ننشست و قوهاي سفيد با امير وارد مذاكره شدند. به‌رغم اينكه سفر قلعه‌نويي به انزلي دور از انتظار بود ولي در نهايت اين اتفاق رخ داد و سرمربي جديد ملوان با عقد قراردادي يك ساله سر از شمال درآورد. در روزهايي كه قلعه‌نويي مشغول بررسي پيشنهاد مطرح شده بود پرويز مظلومي در تهران با خيالي آسوده تيم محبوبش را تمرين مي‌داد. مظلومي كه يك فصل بيكار بود پس از سه سال دوري سرانجام به خانه دومش بازگشت. مخالف پروپاقرص قلعه‌نويي از هواداران خواسته تا سه سال آينده انتظار جام از او نداشته باشند!

   بازگشت رحمتي به استقلال

رفتن قلعه‌نويي و آمدن مظلومي فقط و فقط يك مفهوم داشت؛ بازگشت سيدمهدي رحمتي به استقلال. دروازه‌بان آبي‌ها پس از آنكه نتوانست با امير كنار بيايد، قيد آبي‌ها را زد و يك فصل سراسر ناكامي را در پيكان سپري كرد. با سقوط پيكان به دسته يك رفتن ژنرال بهترين خبر براي رحمتي محسوب مي‌شد. با جور شدن شرايط گلر اول استقلال يك بار ديگر و البته بدون هيچ شرط و شروطي به جمع اين تيم اضافه شد. پوشيدن پيراهن شماره يك نهايت آرزوي رحمتي است. 

   تبعيدي‌ها در صبا

تغييرات كادر فني اين بار به ضرر چند بازيكن استقلال تمام شد. پرويز مظلومي كه قراردادش را بست، صراحتاً نام بازيكناني كه اعتقادي به آنها نداشت را اعلام كرد. هاشم بيگ‌‌زاده و اميرحسين صادقي سرشناس‌ترين بازيكناني بودند كه ديگر جايي در ميان آبي‌ها نداشتند. در شرايطي كه تا روزهاي آخر فصل نقل و انتقالات هر دو نفر با هيچ تيمي به توافق نرسيده بودند، ناگهان خبر عقد قرارداد صادقي و بيگ‌‌زاده با صباي قم در رسانه‌ها منتشر شد. بازيكنان ديپورت شده استقلال اين فصل را زير نظر دايي سپري مي‌كنند و احتمالاً از هم اكنون منتظر رويارويي صبا و استقلال هستند. 

   نفتي‌هاي فعال

عليرضا منصوريان بدش نمي‌آمد بمب نقل و انتقال مربيان لقب بگيرد اما پافشاري مديرعامل نفت تهران برادامه همكاري با اين مربي و باقي ماندن يك سال از قرارداد اين فرصت را از منصوريان گرفت. با اين حال عليرضا منصوريان به هيچ وجه نااميد نشده و در فرصتي كه داشت در بازار نقل و انتقالات خريدهاي خوبي انجام داد. سيدجلال حسيني كه براي بازگشت به پرسپوليس منتظر يك اشاره از سوي برانكو بود پس از نااميد شدن از اين ماجرا پيشنهاد نفتي‌ها را جدي گرفت. بدون شك حضور اين مدافع مي‌تواند كمك زيادي به تيم منصوريان كند. سيدجلال در حالي سر از نفت درآورد كه پيش از آن پيام صادقيان هم دعوت سرمربي استقلالي را قبول كرده بود. مهاجم خبرساز در پرسپوليس چيزي جز حاشيه نداشت، به همين دليل برانكو هم با رفتنش مخالفتي نكرد. حال بايد منتظر ماند و سرنوشت اين دو بازيكن را در نفت تهران ديد. 

   سايپا و نكونام

جواد نكونام در ابتداي فصل نقل و انتقالات مذاكرات جدي‌اي را با عرب‌ها آغاز كرد تا آنجا كه به قطر هم رفت اما در نهايت نتوانست با شرايط آنها كنار بيايد. پس از آن سايپا وارد عمل شد تا به هر شكل ممكن جواد نكونام را به خدمت بگيرد. حضور مجيد جلالي روي نيمكت و خاطرات خوش گذشته سبب شد نكو رسماً به جمع نارنجي‌پوشان اضافه شود. 
ارسال نظرات