خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

مسئولان کلمه نمی‌توانیم را از خود دور کنند

امام جمعه دامغان گفت: مسئولان باید خدمتگذاری به مردم را افتخار خود بدانند، کلمه نمی‌توانیم را از زبان خود دور نموده و در حد مقدورات از مشکلات مردم بکاهند و به پیشرفت کشور کمک کنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۶۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان که با حضور معاون فرماندار، شهردار و رؤسای شورای اسلامی شهر و شهرستان و مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو این شورا در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان دامغان برگزار شد، اظهار داشت: تنها با انتقاد و ذکر مشکلات حوزه‌ فرهنگ و دیگر بخش‌های جامعه و تصمیمات روی کاغذ، مشکلی در کشور حل نمی‌شود.

وی با ذکر روایتی از حضرت علی(ع) ارزش و قیمت وجودی هر انسان در جایگاه و مسئولیت خود را به میزان تعهد و تلاشش برای حسن انجام کار و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: اگر مدیران، کارمندان، تولید کنندگان، روحانیان، فعالان اقتصادی، خدماتی و فرهنگی و همه اقشار جامعه وظیفه شناسی را معیار کار و زندگی‌شان قرار دهند جامعه‌ای ارزشی و موفق را شاهد خواهیم بود.

حجاب اجباری ارزشی ندارد

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به اینکه تمامی ائمه جمعه در اجلاس اخیر نسبت به وضعیت حجاب در جامعه و نفوذ بدحجابی به جمع کثیری از خانواده‌ها اظهار نگرانی کردند، تصریح کرد: اسلام در سایه تأکید بر اجرای احکام الهی و حفظ ارزش‌ها به اجباری نبودن همه دستورات دین اشاره نموده از این‌رو حجاب و عفافی برآمده از بینش و باور‌های صحیح و ایمانی حقیقی قابل ستایش است و حجاب اجباری ارزشی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه اعتلای فرهنگ عمومی باید از مسئولان آغاز و سپس در جامعه نهادینه شود، افزود: باید زمینه‌های گناه را در جامعه کور کنیم، تجربه‌های موفق ارزشی نشان می‌دهد که می‌توان برنامه‌های شاد و متنوع اجرا کرد و در عین حال از اختلاط زن و مرد جلوگیری کرد، می‌توان دانشگاه پویا و بالنده داشت و در غیر موارد ضرورت تفکیک جنسیتی را اجرا کرد تا زمینه‌های گناه کمتر فراهم شود.

حجت الاسلام ترابی خاطر‌نشان کرد: امروز نوع گرایش جامعه بالاخص نسل جوان به برخی تعاملات اجتماعی به نحو گسترده‌ای افزایش یافته و نمی‌توان در این مسیر با زور و اجبار معارف را القا کرد؛ بلکه مسئولان باید زمینه‌های طاعت را در جامعه فراهم و سرچشمه‌های معصیت را کور کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها