خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

انسان در فرهنگ دینی و قرآنی از ارزش والایی برخوردار است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عجه الله تعالی شریف) استان قزوین گفت: انسان در فرهنگ دینی و قرآنی از ارزش والایی برخوردار است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۵۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عجه الله تعالی شریف) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از قزوین اظهار کرد: یکی از اصول اساسی و بدیهی که بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام قرار دارد، احیای انسان‌هاست؛ به گونه‌ای که بر اساس آموزه‌های آن زنده کردن یک نفر مانند زنده کردن همه مردم و گرفتن جان یک نفر مانند گرفتن جان همه انسان‌ها تلقی می‌شود.

وی افزود: انسان در فرهنگ دینی و قرآنی از ارزش والایی برخوردار است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست؛ تا آنجا که فرهنگ دینی ما با هر چیزی که جسم و جان انسان را به خطر بیندازد مبارزه و بر هر آنچه در راستای حفظ و حراست از آن باشد تأکید می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عجه الله تعالی شریف) استان قزوین ادامه داد: در دین اسلام اهدای خون از جمله مواردی است که به حفظ و احیای جان انسان‌ها کمک می‌کند و کسانی که از توانایی انجام این کار برخوردار هستند می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند و ثواب نجات و زندگی بخشیدن به همه انسان‌ها را در پرونده اعمال خود ثبت کنند.

معبودی اضافه کرد: در فرهنگ ما اهدای خون و کمک به دیگران برای حفظ جان آنان امری اساسی و مورد تأکید است که رضای الهی و خلق خدا را به همراه دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عجه الله تعالی شریف) قزوین عنوان کرد: بسیاری از مسائل از طریق قانون قابل رفع نیست و از این رو قرآن کریم بر نیکی و کمک به دیگران برای رسیدن به تقوا تأکید دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون فردی که مرتکب خطای غیر عمد شده است، باید به زندان برود و نمی‌توان کسی را موظف به آزاد کردن وی کرد که در این شرایط، امور فوق قانون نظیر گذشت و بخشش، به عنوان یک فضیلت، برتری و نیکی مطرح می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عجه الله تعالی شریف) قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط این‌چنینی لازم است انسان‌ها با روحیه نوع‌دوستی حرکت و اقدام کنند و فردی را که به دلایل غیر عمد در زندان گرفتار شده است، نجات دهند.

 

 1003/ت30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها