خبرهای داغ:

همزمان با هفتمین روز از طرح ولایت دانشجویی

استاد دانشگاه و کارشناس جریانات دینی در جمع دانشجویان حاضر در هفتمین دوره طرح ولایت استانی رویکرد سید صادق شیرازی به تشیع و آسیب های این برخوردها را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۹۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام سید احمد هاشمی استاد دانشگاه و کارشناس جریانات دینی در جمع دانشجویان حاضر در هفتمین دوره طرح ولایت استانی رویکرد سید صادق شیرازی به تشیع و آسیب های این برخوردها را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: جریان سید صادق شیرازی دارای مراحل منطق و نتیجه گیری هوشمندانه ای ست که باید با بصیرت با ان رو به رو شد، این جریان از احادیث موثق استفاده می‌کند و نتیجه گیری هایی را ارائه می‌دهد که اگر با آگاهی کامل برخورد نکنیم می تواند شک در دل ها بیافریند.

همزمان با هفتمین روز از طرح ولایت دانشجویی

وی ادامه داد: تاکید بر برائت از دشمنان اهل بیت با استفاده صریح از صب و لعن با استناد بر آغاز مظلومیت ائمه، عزاداری اباعبدالله با استفاده از قمه زنی و زیر سوال بردن حکومت اسلامی در زمان غیبت اصول مطرح در این جریان می‌باشد.

حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: مخاطبان این جریان جوانان احساساتی هستند که با خالص ترین احساسات در هیئت ها حضور پیدا کرده اند و از آنجایی که شور و شعور در کنار هم رشد نکرده است به راحتی تحت تاثیر استدلال های این جریان قرار می‌گیرد.

همزمان با هفتمین روز از طرح ولایت دانشجویی

این کار شناس تشریح کرد: منطق این جریان برائت از ظالمان در حق اهل بیت پیامبر را در زبان از پایه های اسلام معرفی می کند و آز آنجا که این عمل حرام است مرجعیت و رهبری که این موضوع را بیان کرده زیر سوال می‌برد.

وی افزود: قمه زنی نیز به این علت که چهره شیعه را عوض کرده حرام است بنا بر این جریان مورد نظر ولی فقیه جامعه شیعی که برپایی اصول دین و ستون تشیع که همان عزای امام حسین است را حرام اعلام کرده زیر سوال می برد و تقدس و اعتماد به امر ولی فقیه را هم زیر سوال می برد.

همزمان با هفتمین روز از طرح ولایت دانشجویی

حجت الاسلام هاشمی با تشریح مسئله برائت گفت: برائت یک اصل است ولی راه و روش دارد و اگر برائت جستن زبانی و آشکار صحیح بود آن را از جانب ائمه شاهد بودیم در حالی که حتی یک مورد از این روش نیز نقل نشده است.

وی ادامه داد: از جهت دیگر توهین به مقدسات دیگران به وضوح در آیه ۱۰۸ سوره انعام نهی شده چرا که سبب می شود طرف مقابل بدون شناخت پروردگار توهین و درشت گویی داشته باشد که این گناه به گردن توهین کننده خواهد بود..

کارشناس جریانات مذهبی تاکید کرد: تنها برائت زبانی صحیح برائت از مستکبر می‌باشد چرا که می‌کوشد در هر موقعیت و به هر نحوی به شما و دینتان آسیب برساند، دین را از بین ببرد و شما را برده خود کند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: ضربه آخر در مطرح کردن مشکلات ریز و درشت جامعه از دیدگاه های مختلف است و نتیجه گیری این مسئله که به صورت کلی در زمان غیبت برپایی جامعه اسلامی امکان پذیر نیست، لذا نظام ایران اسلامی مشروعیت ندارد و هیچ وظیفه بر عهده هیچ کسی در جهت حفظ آن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب لعن و توهین به مقدسات اهل سنت را حرام می دانند چرا که مصداق تفرقه افکنی است، برخی ها می خواهند جلوتر از ولایت قدم بردارند و برداشت ها را به سمتی جهت دهند که خواسته خودشان در آن جهت قرار دارد.


1009/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها