مسئول اردویی و راهیان نور بانه :

یادمان های بانه پذیرایی 145 هزار زائر راهیان نور در سال 93

مسئول اردویی, راهیان نور و گردشگری بانه استان کردستان گفت: 145 هزار زائر راهیان نور طی سال گذشته از یادمان های شهرستان بانه بازدید کرده اند.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۱۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،مرتضی طالبی گفت: 145 هزار زائر راهیان نور طی سال گذشته از یادمان های شهرستان بانه بازدید کرده اند.
 
مسئول اردویی, راهیان نور و گردشگری بانه استان کردستان با بیان اینکه طی سال گذشته در اعزام دانش آموزان به یادمان های این شهرستان محدودیتی به وجود آمد گفت: در این مدت توانستیم میزبان شش هزار دانش آموز باشیم.
 
وی در ادامه افزود: در این شهرستان دو یادمان بیرانوند و بلحسن وجود دارد که یادمان بیرانوند طی سال گذشته به تنهایی پذیرای 80 درصد زائران راهیان نور به این شهرستان بوده است.
 
طالبی با اشاره به اینکه زائران راهیان نور به طور میانگین یک شب را در این یادمان استقرار دارند، افزود: زائران استان های یزد, خراسان رضوی و مازندران به ترتیب بیشترین بازدیدها را از یادمان های بانه داشته اند.
 
مسئول اردویی, راهیان نور و گردشگری بانه استان کردستان گفت: در حال حاضر شش راوی و 60 خادم در این یادمان ها مستقر هستند.
 
وی اظهار داشت: طی سال گذشته حدود 1800 دانش آموز را به سرزمین های نور اعزام کرده ایم که از این تعداد هزار نفر را برادران و 800 نفر را خواهران تشکیل می دادند و تعداد روزهای اقامت آنها در شهر مریوان سه روزه و در جنوب پنج روزه بوده است.
 
وی در پایان گفت: یادمان های شلمچه, دهلاویه, هویزه و اروندکنار از جمله یادمان هایی هستند که مورد بازدید زائران راهیان نور بانه قرار گرفته است.
انتهای پیام/ف
ارسال نظرات