گودرزي براي حمايت به خانه كشتي رفت

آشتي‌كنان به خاطر المپيك!

وزير ورزش گفت: كشتي ورزش اول و پرافتخارترين ورزش ايران است. من به عنوان عضوي از خانواده بزرگ كشتي سختي‌هاي اين رشته را به خوبي مي‌شناسم و اطمينان داشته باشيد در سال المپيك از اين رشته پرافتخار حمايت ويژه مي‌كنيم
کد خبر: ۸۵۵۱۱۹۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاري بسيج،عصر دوشنبه وزير ورزش به خانه كشتي رفت وضمن ديدار با مديران و مربيان تيم‌ملي حمايت خود را از ورزش اول كشور در آستانه مسابقات جهاني لاس‌وگاس اعلام كرد. گودرزي به بهانه ساخت هتل و آكادمي كشتي بعد از مدت‌ها به خانه و فدراسيون كشتي رفت تا نشان دهد خوب مي‌داند كه كاروان ما بدون كشتي در المپيك ريو مدال آنچناني كسب نخواهد كرد بنابراين راهي خانه كشتي شد تا مربيان تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نقطه نظرات خود را با او درميان بگذارند. گودرزي خوب مي‌داند مسابقات لاس‌وگاس يعني تضمين حضور قدرتمند ايران در المپيك ريو و كسب مدال در آن، بنابراين در فاصله ۴۰ روز تا اين مسابقات به خانه كشتي رفت ولي بازهم دست خالي و تنها با وعده و وعيد كه البته همين هم مي‌تواند نقطه اميدي باشد براي ورزش اول كشور. 

  اختلافات كنار رفت!

شروع اختلافات گودرزي و فدراسيون كشتي زماني بودكه وزير در آستانه مسابقات جهاني كشتي در اردوي فرنگي‌كاران حاضر شده بود تا به ملي‌پوشان روحيه بدهد اما چون هيچ پاداش يا هديه‌اي همراه خود نبرده بود با واكنش شديد كشتي‌گيران روبه‌رو شد تا آنجا كه اميد نوروزي، قهرمان المپيك به نمايندگي از كشتي‌گيران صحبت‌هايي خطاب به وزير ورزش انجام داد كه به مذاق گودرزي خوش نيامد و باعث به‌وجود آمدن حاشيه‌هاي زيادي شد. 
صحبت‌هاي نوروزي باعث شد گودرزي با ناراحتي خانه كشتي را ترك كند و اين‌گونه بود كه اولين دلخوري به‌وجود آمد. رسانه‌اي شدن اين خبر باعث به‌وجود آمدن توقعاتي از جانب وزير شد؛ چراكه گودرزي توقع داشت حداقل خادم نسبت به اين موضوع واكنش نشان دهد و جريمه‌اي را براي نوروزي در نظر بگيرد كه خادم هم اين كار را نكرد و با سكوت خود مهر تأييدي بر حركات كشتي‌گير زد. 
بعد از بازي‌هاي آسيايي هدايايي كه براي مربيان كشتي در نظر گرفته بود آنقدر كم بود كه با اعتراض زيادي از مربيان كشتي همراه شد و حتي قرار شد هدايا را پس بدهند. اين موضوع پس از جريان نوروزي دومين موردي بود كه كام وزير را تلخ كرد چراكه خادم در كسوت رئيس فدراسيون باز هم هيچ برخوردي نكرد تا شايعه اختلافات گودرزي و خادم بيش از پيش پررنگ‌تر شود. 
در واقع كشتي در خاك اختلافات رئيس فدراسيون و وزير گير افتاده بود. پس از آن بود كه اعتبارات و بودجه كشتي در وزارتخانه به تصويب نرسيد. فدراسيون كشتي برنامه‌هايش را به وزارت داد و بودجه مورد نياز خود را براي يك سال 63 ميليارد تومان اعلام كرد اما وزارت ورزش و جوانان در نهايت فقط 5 ميليارد تومان به فدراسيون كشتي براي يك سال داد، اين در حالي بود كه طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته توسط فدراسيون كشتي بايد 53 اعزام خارجي صورت مي‌گرفت. از آن روز به بعد وزير در هيچ يك از مسابقات رسمي كشتي، جام يادگار امام(ره) و كشتي پهلواني در مشهد، جام باشگاه‌هاي جهان در آبادان، مسابقات دهه فجر در كرمانشاه و مسابقات كشتي عمومي تهران حاضر نشد. 

  قول گودرزي براي حمايت وي‍ژه 

محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان كه به همراه شعباني‌بهار معاون ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان در خانه كشتي حضور يافته بود با اشاره به نزديك بودن رقابت‌هاي جهاني لاس‌وگاس به عنوان گزينشي المپيك 2016 گفت: «كشتي ورزش اول و پرافتخارترين ورزش ايران است. من به عنوان عضوي از خانواده بزرگ كشتي سختي‌هاي اين رشته را به خوبي مي‌شناسم و اطمينان داشته باشيد در سال المپيك از اين رشته پرافتخار حمايت ويژه مي‌كنيم.» 

  رضايي: جلسه پر باري بود

سخنگوي فدراسيون كشتي با بيان اينكه وزير ورزش و جوانان زمين مورد نياز براي ساخت هتل و آكادمي كشتي را در اختيار فدراسيون كشتي قرار داد، گفت: «دكتر گودرزي به عنوان يكي از اساتيد دانشگاه كه خود از جامعه كشتي ايران است و به خوبي با مشكلات اين رشته آشناست، بازديد بسيار خوب و مثبتي از فدراسيون كشتي داشت و در جلسه‌اي كه در حدود دو ساعت و نيم طول كشيد مباحث بسيار خوبي مطرح شد كه مي‌تواند فوايد زيادي براي ورزش اول ايران داشته باشد. اين جلسه و بازديد، خارج از محيط‌ اداري و بسيار دوستانه و صميمي بود و مطمئناً حضور وزير مي‌تواند كمك بسيار خوبي براي كشتي ايران باشد و روحيه اهالي اين رشته را بالاتر ببرد. عزم دكتر گودرزي را براي رشد هر‌چه‌ بيشتر كشتي و موفقيت اين رشته بسيار جدي ديديم و مطمئناً تداوم اين گونه جلسات و بازديدها مي‌تواند فوايد هر‌چه‌ بيشتري براي كشتي ايران داشته باشد.» 
وي تصريح كرد: «وزير ورزش و جوانان از خانه كشتي شماره يك و دو و همچنين فدراسيون كشتي بازديد داشت و همچنين پاي صحبت كادر فني تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نشست و صحبت‌هاي بسيار مفيد و سازنده‌اي براي رشد اين رشته رد و بدل شد.»
ارسال نظرات