خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

توسعه رسانه‌ها و مطبوعات نیازمند اقتصاد خلاق است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه جامعه امروز جامعه اطلاعاتی است و قدرت هم وابسته به اطلاعات است و وی‍ژگی‌ها و مؤلفه‌های خاص خود را می‌طلبد، گفت: توسعه رسانه‌ها و مطبوعات نیازمند اقتصاد خلاق است.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۱۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان،‌ محمدرضا سوقندی در آیین تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان به مناسبت روز خبرنگار که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: امروز معنای سواد اطلاعات شبکه‌ای و رسانه‌ای شده است و ‌بیش از اینکه نگران گسترش فضای اطلاعاتی و مدیریت شبکه‌ای باشیم باید از نپرداختن به سواد رسانه‌ای و مدیریت شبکه‌ای نگران بود.

وي با بیان اینکه کارشناسان معتقدند دوام عالم بر سه پایه اطلاعات، تسلیحات و تبلیغات استوار است و این سه مؤلفه جامعه اطلاعاتی را شکل داده است، افزود: امروز دنیا به جای پرداختن به جغرافیای سیاسی به جغرافیای فرهنگی روی آورده است و شاخصه‌ تقسیم‌بندی اقوام و ملل متفاوت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته موضوع جامعه اطلاعاتی را مطرح کردیم و بر اساس آمارها و گزارشات واصله 500 فعال مطبوعاتی و رسانه‌ای در این استان داریم و بر خلاف نظریات عده‌ای که از این افزایش نگران و ناراضی هستند، معتقدیم باید این رویش و رشد و اشتیاق جوانان به حوزه رسانه روز به روز بیشتر شود؛ چرا که این رشد عامل توسعه استان است و ما این رویش را به فال نیک می‌گیریم و شوق و شور پیوستن به جامعه مطبوعات را یک فرصت می‌دانیم.

سوقندی اظهار داشت: امیدواریم در سال همدلی و همزبانی با سرمایه انسانی و گسترش مطبوعات شاهد تحول جامعه مطبوعاتی که شامل گروه‌ها، ‌اصحاب، تشکل‌‌ها و تمام فعالان مطبوعاتی است، باشیم.

وی اقتصاد مطبوعات را یکی از معضلات مهم عنوان کرد و گفت: رسانه و مطبوعات با توجه به حامل‌های جدید و گسترش و تغییر موضوع حامل‌ها نیازمند اقتصاد خلاق است و امروز اقتصاد خلاق نظریه‌ای است که با بهره‌گیری فناوری اطلاعات اقتصاد در این بخش پررونق، پویا و اشتغالزا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تشکیل بنگاه‌ها و شبکه‌ها در مدیریت اطلاعاتی کارساز خواهد بود، گفت: ما نیازمند نگاه نو از جانب مسؤولان و گسترش سواد رسانه‌ای هستیم و باید عرصه نقد مطبوعات و حضور خبرنگاران برای توسعه استان جدی گرفته شود.

خبرنگاران با صداقت مشكلات مردم را به مسئولان منتقل كنند

همچنين استاندار سمنان با بیان اینکه خبرنگاران باید با صداقت، صراحت و شفافیت مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانند، گفت: دست خبرنگارانی که بر پایه و اساس این اصول برقرارکننده ارتباط سودمند و صادقانه هستند را باید بوسید.

محمد وكيلي افزود: جامعه مطبوعاتی در دولتی که خودش بر پایه صداقت، ‌صراحت و شفافیت پایه‌گذاری شده است؛ پل ارتباط میان مردم و مسؤولان است.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید با صداقت، صراحت و شفافیت مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانند،‌ افزود: دست خبرنگارانی که بر پایه و اساس این اصول برقرارکننده این ارتباط صادقانه هستند را باید بوسید.

استاندار سمنان ادامه داد: یکی از درخواست‌های بنده از روابط عمومی استانداری سمنان این بوده که به دقت کلیه نشریات و رسانه‌های استان را مطالعه و رصد کرده و مواردی که در آن مشکلات مردم بیان شده است را احصاء کنند، تا بتوانیم به موقع این مشکلات را پیگیری کنیم.

وکیلی انتقاد سازنده را عامل مؤثر در رشد و پیشرفت کشور و دولت دانست و گفت: این انتقاد سازنده باید بدون هر گونه قصد تخریب باشد؛‌چرا که تنها در این صورت امکان رشد و ارتقای جامعه میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بار سنگین اطلاع‌رسانی اخبار و وقایع را بر دوش دارند، تصریح کرد: خبرنگاران باید احساس آرامش، نشاط و امنیت داشته باشند تا بتوانند واقعیت‌های جامعه را به مردم و مسؤولان منتقل کنند و مسؤولان نیز باید پذیرای انتقادهای سازنده باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها