زور دايي و منصوريان به هم نرسيد

برانكو : گرم بود، باختيم!

هفته دوم ليگ برتر فوتبال پنج‌شنبه با برگزاري چهار ديدار آغاز شد كه در مهم‌ترين آن پرسپوليس نخستين باخت اين فصل خود را مقابل شاگردان ويسي متحمل شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۴۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاري بسيج، هفته دوم ليگ برتر فوتبال پنج‌شنبه با برگزاري چهار ديدار آغاز شد كه در مهم‌ترين آن پرسپوليس نخستين باخت اين فصل خود را مقابل شاگردان ويسي متحمل شد و شاگردان دايي و منصوريان به حداقل امتيازات اين هفته رضايت دادند. 
 گرما، بهانه خوبي نيست اما چه بهانه‌اي بهتر از شرايط جوي براي شكست دو بر يك پرسپوليس برابر استقلال خوزستان. هرچند كه اين باخت حرف‌هاي زيادي در خود نهفته دارد و از روزهاي نه‌چندان خوب سرخپوشان در هفته‌اي آتي خبر مي‌دهد. اما كادر فني ترجيح مي‌دهد تقصير آن را گردن شرايط جوي خوزستان بيندازد.
  
توجيه غيرمنطقي

اين در واقع توجيهي غيرمنطقي و غير‌حرفه‌اي است. برانكو خوب مي‌داند مشكل اين باخت خود او و شاگردانش بودند به اضافه بازي خوب استقلال خوزستان كه اگر اين گونه نبود او در مصاحبه‌ بعد از بازي نمي‌گفت: «در اواسط فصل خيلي بهتر مي‌شويم.» در واقع همين جمله نشان مي‌دهد او خود بهتر از هر كسي مي‌داند كه مقصر از دست رفتن سه امتياز اين بازي چه كسي است اما ترجيح مي‌دهد گرماي هوا را بهانه كرده و بازي حريف را با گفتن اينكه آنها هيچ موقعيتي نداشتند زير سؤال ببرد. در حالي كه در همين بازي اگر او شاگرداني باتجربه يا دفاعي قابل اتكا داشت مي‌توانست حداقل مانند بازي اول از باخت فرار كرده و با كسب يك امتياز به تهران بازگردد. اما وقتي ليگ با تساوي خانگي آغاز مي‌شود، باخت خارج از خانه در گام بعدي خيلي هم نبايد عجيب باشد، خصوصاً از تيمي كه عادت به قبول اشتباهات و پذيرفتن انتقادات هم ندارد. مسئله‌اي كه كاملاً از مصاحبه‌هاي بعد از بازي شاگردان برانكو مشهود است وقتي عاليشاه مي‌گويد كه از فردا حرف و حديث‌ها شروع مي‌شود. 
   
ضعف دفاع و اشتباهات فردي
برانكو در حالي دو گل ميزبان را شانسي مي‌خواند كه گلر او مقصر اصلي گل‌هاي خورده بود. ضمن اينكه نمي‌توان از عملكرد ضعيف خط دفاعي سرخپوشان نيز به سادگي گذشت، خط دفاعي كه فصل گذشته يكي از بهترين عملكردهاي ليگ را داشت و نقطه قوت پرسپوليس به شمار مي‌رفت اما در همين دو بازي ابتدايي نشان داده كه امسال جزو نقاط ضعف سرخپوشان خواهد بود و بازي به بازي، جاي خالي بازيكني چون سيدجلال حسيني در اين خط بيش از پيش به چشم مي‌آيد. بازيكني كه تنها به دليل لجاجت‌هاي برانكو نتوانست پيراهن پرسپوليس را به تن كند و اين تيم امسال ضربه‌اي سنگين از اين لجاجت خواهد خورد. چراكه تاكنون هرچه گل دريافت كرده روي ضعف خط دفاعي و اشتباهات محرز دروازه‌بان اين تيم بوده است. مسئله‌اي كه سرمربي پديده بعد از نخستين بازي ليگ به زبان آورد و حال ويسي، ‌سرمربي استقلال خوزستان نيز به آن اشاره مي‌كند: «عمق دفاع پرسپوليس را نشانه گرفتيم و با يك بازي تاكتيكي پيروز شديم. همه جاي دنيا بايد حريف اشتباه كند تا گل به ثمر برسد و دو مهاجم ما دو مدافع پرسپوليس را تحت تاثير قرار دادند.»
  
پرسپوليس به خودش باخت
پرسپوليس در اهواز كباب شد اما نه از گرما كه از اشتباهات خود، اشتباهات تاكتيكي برانكو و نفرات بي‌تجربه او. وقتي گلر تيم بي‌محابا جلو مي‌زند و مغرورانه سعي در گرفتن توپ با بغل پا از مهاجم حريف پيش مي‌رود و دروازه‌اش روي اشتباهي بچگانه باز مي‌شود و با تجربه‌ترين بازيكن آن در دومين بازي ليگ با كارت قرمز اخراج مي‌شود نقش گرما نمي‌تواند در رقم خوردن نتيجه تأثير چنداني داشته باشد. گرمايي كه براي هر دو تيم ميدان يكسان است. علاوه بر آن مگر پرسپوليس براي اولين بار در اهواز به ميدان رفته بود كه اگر اينطور بود هم باز اين بهانه قابل قبول نبود. يا با اين وجود بايد انتظار داشت تا پايان فصل گرما هر تيمي به مصاف خوزستاني‌ها مي‌رود بازنده ميدان باشد، اما واقعيت آن است كه پرسپوليس به خودش باخت و البته بازي خوب و حساب شده حريف كه به خوبي نقطه ضعف اين تيم را در خط دفاع شناسايي كرده بود. 
  
تقسيم غنايم بين دايي و منصوريان
در ديگر بازي‌هاي پنج‌شنبه فولاد خوزستان برابر پديده به تساوي يك - يك رضايت داد. سايپا نيز با حساب دو بر صفر راه‌آهن را مغلوب خود كرد. نبرد شاگردان دايي و منصوريان نيز كه يكي از بازي‌هاي جذاب نخستين روز هفته دوم بود با تساوي يك- يك به پايان رسيد. در واقع زور دايي و منصوريان به هم نرسيد و نفت و صبا به تقسيم امتيازهاي اين هفته رضايت دادند.
ارسال نظرات