فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد در گفتگو با " بسیج" خبر داد

فعالیت شش گروه جهادی در روستاهای محروم خلیل آباد در ایام تابستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد از خدمت رسانی شش گروه جهادی متشکل از خواهران و برادران بسیجی در طول ایام تابستان در عرصه های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۵۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸

سرهنگ علی نیک یاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص برگزاری اردوهای جهادی اظهار داشت: با حذف سازمان جهاد سازندگی در دولت های قبل، خلأ کار جهادی در کشور احساس می شد و در سال ۷۹ مقام معظم رهبری فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر فرمودند.

وی هدف از برگزاری اردوهای جهادی را ایجاد فرهنگ جهادی و کار و تلاش و محرومیت زدایی در سطح کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: در این اردوها جوانان و کسانی که قرار است در آینده بعنوان مدیران این کشور اداره امور را بعهده بگیرند از نزدیک با محرومیت ها و عرصه های کار آشنا می شوند.

نیک یاد برگزاری کلاس های جهادی را از عوامل فرهنگ سازی کار و تلاش دانست و تصریح کرد: در اردوهای جهادی کلاس های آموزشی اقتصاد مقاومتی ، سبک زندگی ، ترویج کشاورزی ، مشاوره ، قرآن و… می تواند فرهنگ کار و تلاش را تداعی کند و در کنار فعالیت های محرومیت زدایی و سازندگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر اردوهای جهادی خواهران به برگزاری این کلاس ها مربوط می شود، اذعان نمود: اردوهای جهادی برادران در کنار برنامه های فرهنگی و فرهنگ سازی محرومیت زدایی و سازندگی انجام می شود.

فرمانده سپاه خلیل آباد تعامل بسیج سازندگی با ادارات سطح شهرستان را در شناسایی مناطق محروم مثمرثمر خواند و گفت: جلسه ای در سطح شهرستان به منظور شناخت عرصه ها و دریافت عرصه ها از ادارات برگزار می شود و این موارد در سطح ناحیه تجزیه و تحلیل می شوند که گروه های جهادی به کدام مناطق بر اساس برنامه اعزام شوند.

وی با بیان اینکه خلیل آباد دارای شش گروه جهادی خواهر و برادر است، خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی حوزه مقاومت حضرت فاطمه الزهرا(س) در روستای ایرج آباد و اردوهای جهادی بسیج دانش آموزی با محوریت مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس در سطح شهرستان شروع شده است و دیگر گروه های جهادی کار خود را از شهریور ماه آغاز خواهند کرد.

سرهنگ نیک یاد برگزاری اردوهای جهادی را منشأ خیر و برکاتی برای شهرستان دانست و بیان داشت: در سال گذشته گروه های جهادی شهرستان خلیل آباد اقداماتی نظیر مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس ، ساخت دو باب خانه عالم ، ساخت خانه بهداشت ، فضاسازی مزار شهدا، رنگ آمیزی ، جدول گذاری ، آسفالت معابر روستاها ، ساخت پل و… را انجام داده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی هزینه پروژه ها را به صورت چشمگیری پایین آورده است اظهار داشت: گروه های جهادی با هزینه بسیار اندک، بدون هیچ گونه چشم داشت و حق الزحمه ای کار را انجام می دهند که باعث پایین آوردن هزینه پروژهای اجرایی می شود.

وی در خاتمه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سطح استان و گام های خوبی که در سطح شهرستان در باب محرومیت زدایی برداشته شده است، تصریح کرد: ساخت ۹۵ باب مسجد و حسینیه ، ۲۹ باب غسالخانه ، ۱۲ مجموعه ورزشی روباز، ۲۹ خانه عالم، ۴۰ خانه بهداشت ، ۱۲ کتابخانه ، ۵ جاده روستایی ، لایه روبی قنوات و… از جمله کارهای جهادی است که در سطح استان توسط بسیج سازندگی صورت پذیرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها