خبرهای داغ:
سرمربی صالحین بسيج عشایری استان سمنان:

مشكلات عشاير با سرعت عمل بيشتري پيگيري شود

سرمربی صالحین بسيج عشایری استان سمنان با بيان نقش عشاير در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: مشكلات عشاير با سرعت عمل بيشتري پيگيري شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۱۶۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، با حضور و همراهي حجت الاسلام علی سقائیان سرمربی صالحین عشایری استان سمنان، علیرضا شاه حسینی رئیس شورای عالی قشر عشایری استان سمنان، محمدرضا پارسا فرمانده حوزه عشایری شهرستان مهديشهر، تیم پزشکی و تیم دامپزشکی استان از 21 نقطه ییلاقات عشایری شامل ییلاقات کاهش، آسوران، کینه کوه، پشته، گل افشان، ارچله، آرتد، جاشلوبار، دشت سفید، ریزسر، شاهپسند و گتهبزنگاه بازدید به عمل آمد.

حجت الاسلام علي سقائیان در بازديد از ييلاقلات عشايري شهرستان مهديشهر با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتی و نقش عشاير در اين خصوص اظهار داشت: با تمام مشکلاتی که در بحث تولید برای عشایر وجود دارد صبر و استقامت اين قشر خدوم ستودنی و قابل تقدیر است؛ بنابراين بايد با شدت عمل بیشتری جهت رفع مشکلات آنها از جمله کم آبی، خشکسالی، تأمین علوفه و بازار فروش محصولات مورد پیگیری قرار گیرد.

وي نقش حلقه های صالحین را در راستاي روشنگری جوانان با توجه تبلیغات دشمنان و رسانه های غربی از طریق ماهواره، سایر شبکه های اینترنتی و وسایل ارتباطی بسيار مؤثر دانست.

عليرضا شاه حسینی رئیس شورای عالی قشر عشایری استان سمنان در این بازدید به بررسی مشکلات این قشر زحمت کش پرداختند و در خصوص راهکارهای برون رفت آن خصوصا عرضه گوشت قرمز در بازار راه حل هایی را پیشنهاد دادند.

ويزيت رايگان 80 عشاير مهديشهري

علی رمضانی سرپرست تیم پزشکی به همراه پزشکان عمومی و متخصص زنان و پرستاران در این بازدید حضور داشتند و 80نفر از عشایر را با داروی رایگان مورد ویزیت قرار دادند.

بیشتر بیماریها در بحث فشار خون، قند، عروق و دردهای عضلانی بود، محموله بهداشتی شامل صابون، شامپو، مسواک، خمیردندان و... به عشایر تحویل داده شد.

سرشماري دامهاي 21 نقطه از ييلاقات عشاير مهديشهر

در بحث حمایت از تولیدکنندگان با اعزام 2 دامپزشک با مشارکت و همکاری اداره کل دامپزشکی استان سمنان و توزیع داروهای مکمل دامی و همچنین ویزیت دامها به صورت رایگان در 21 نقطه از مناطق عشایری، بررسی و سرشماری حدودی دامهای عشایر که بايد برای بازار فروش آنها از طریق پشتیبانی امور دام پیگیری شود، پیگیری غرفه فروش محصولات عشایر در مرکز استان و پایتخت مواردی بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.

اعزام دانشجويان بسيجي به منطقه ييلاقي ريزسر مهديشهر

در این بازدید به صورت نمادین در منطقه ییلاقی ریزسر سقف یکی از خانه ها مرمت شد و مقرر شد با همکاری بسیج دانشجویی استان گروه هایی جهت سازندگی در مناطق عشایری در زمینه های لایه روبی چشمه سارها به اين منطقه اعزام شوند.

گفتني است؛‌ سرکشی از حلقه های صالحین، کمک به سازندگی مناطق ییلاقی، دیدار با خانواده معظم شهداء، درمان عشایر منطقه به همراه داروی رایگان و بسته های بهداشتي، اهداء محصولات فرهنگی، حمایت از تولییدکنندگان داخلی در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی، ایجاد محیط صمیمی و برادری در بین عشایر و ارتباط حلقه های صالحین و آثار و برکات و ترویج بهتر حلقه ها در بین عشایر از جمله مهمترين اهداف بازديد مسئولان بسيج عشايري و بسيج جامعه پزشكي استان سمنان از مناطق ييلاقي مهديشهر بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها