خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان:

حفظ هویت زن مسلمان وظیفه خطیر دختران جامعه اسلامی است/ مرگ بر آمریکا از اصول فرهنگ اسلامی ما است

امام چمعه موقت دامغان گفت: در شرایط فعلی مسؤولیت خطیری بر دوش دختران جامعه اسلامی قرار دارد و آن حفظ و اشاعه هویت زن مسلمان است، هویتی که در بسیاری از حوزه‌ها به خطر افتاده است.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۱۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان با تبریک فرارسیدن 25 مرداد‌ماه سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز دهه کرامت و روز دختر، اظهار داشت: نباید فراموش شود که عفت و پاکدامنی و رکن اصلی نگاه‌داشتن خانواده، مهمترین مسؤولیت بانوان جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: زنان و دختران مسلمان بیاد داشته باشند که در آیات و روایات اسلامی سخت‌ترین و طاقت‌فرسا‌ترین کار‌های مردان "مثل جهاد: عنوان شده، حال آنکه خانه‌داری یک زن "عین جهاد" در راه خدا عنوان شده است.

وی با انتقاد از شیوع تفکراتی در جامعه که ارزش زن را تنها به تحصیلات عالیه، مشاغل و مناصب بزرگ و یا کار‌های خارق العاده می‌داند، خاطر‌نشان کرد: مشکل بسیاری از زنان جامعه ما ترجل آنها است، به این معنی که برخی زنان و دختران سعی می‌کنند شبیه مردان شوند و افعال آنها را تقلید کنند و برخی مردان نیز خود را به شکل زن‌ها در می‌آورند.

امام جمعه موقت دامغان اضافه کرد: زن همانند شمش طلا و مرد همچون آهن است، هریک با قابلیت‌های خاص خود آفریده شده‌اند، در جای خود به‌کار می‌آیند، هر دو ارزشمند و البته زن گرانبها‌تر است، همانا دختران و بانوان مسلمان جامعه ما باید با تأسی از اهل بیت(ع) همسری مهربان و مادری فداکار بودن را ارزش و افتخار خود بدانند.

مرگ بر آمریکا از اصول فرهنگ اسلامی ما است

حجت الاسلام فوادیان با اشاره به فرارسیدن 28 مردادماه این تاریخ را یادآور برگ سیاه دیگری از خاطرات ملت بزرگ ایران نسبت به آمریکا و انگلیس دانست و اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد امروز بازخوانی پرونده جنایات شیطان بزرگ به مناسبت واقعه کودتای ننگین 28 مرداد یک ضرورت است.

وی تحکیم پایه‌های رژیم ستم‌شاهی، تحمیل کاپیتولاسیون، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، تحریک صدام به حمله نظامی به ایران، تحریم‌های ظالمانه، درگیری نظامی با رزمندگان کشورمان، تسلیح صدام به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی برای استفاده بر علیه ملت ایران، انهدام همواپیمای مسافربری و دادن نشان افتخار به عامل این جنایت، حمایت مالی و اطلاعاتی از منافقان داخلی از ابتدای انقلاب تا فتنه 78 و 88 و حمایت از تکفیری‌های جنایتکار در عراق و افغانستان و سوریه برای فشار به ایران اسلامی را گوشه‌ای از جنایات آمریکا بر علیه مردم و کشورمان عنوان کرد.

پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه تجسم عینی وعده خداوند بود

خطیب نماز جمعه دامغان همچنین با یادآوری نام‌گذاری 23 مردادماه به‌عنوان روز مقاومت اسلامی، تصریح کرد: برگزیدن چنین عنوانی برای سالروز پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با ارتش تا بن‌دندان مسلح رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی شایسته بود؛ زیرا این نصر بزرگ پیروزی همه امت اسلام و تجسم عینی آیه 249 سوره مبارکه بقره بود.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با اشاره به آغاز سه ماه متوالی حرام از 25 مردادماه، اظهار داشت: مؤمنان به یاد داشته باشند که در این سه ماه و ماه رجب، حسنات و اعمال نیک انسان مضاعف و دوبرابر محسوب می‌گردد و سیئات و گناهان نیز دو برابر نوشته خواهد شد.

شایان ذکر است تأکید حجت الاسلام فوادیان بر بزرگداشت دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت(س) و حضرت ثامن الحجج(ع)، یادآوری آغاز هفته حج از 25 مردادماه و ضرورت توجه به این فریضه بزرگ ایمانی و اسلامی و 26 مرداد‌ماه سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان افتخار آفرین پس از هشت سال دفاع مقدس به وطن به‌عنوان نماد و سند پیروزی حق بر باطل از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها