خبرهای داغ:
بعد از ظهر امروز برگزار شد:

نشست تربیت و تعالی بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین

بعد از ظهر امروز نشست تربیت و تعالی بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با حضور معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین و بسیجیان شهرستان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۸۷۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام شعبان تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین در نشست تربیت و تعالی بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به حدیثی از پیامبر اکرم اشاره کرد و اظهار داشت: شما بهترین امت نزد خدا هستید و علت آن این است که مسئول هستید و در کارهایتان دلسوز، خیرخواه و اهل نجات هستید که اگر این طور نباشد هیچ ارزشی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند جانشین خداوند روی زمین است و در ردیف انبیاء الهی قرار دارد که این فریضه اعظم الفرایض یعنی بزرگترین فریضه هاست و این امر باعث برپایی تمامی واجبات می شود.

تقی خانی یادآور شد: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر نتیجه را از ما خواسته اند نه وظیفه. پس ما باید طوری عمل کنیم که با اجرای این فریضه نتیجه خوبی بگیریم نه نتیجه عکس.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین به شیوه های امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و عنوان کرد: ما باید از شیوه هایی استفاده کنیم که تأثیر گذار باشد، شیوه ها کاملا حساب شده و خوش رویانه باشد.

وی گفت: ما حق نداریم به هر شیوه ای امر به معروف و نهی از منکر کنیم با هر زبان و شیوه ای موفق نخواهیم شد بلکه باید گاهی با سکوت، قهر، تشر، تندی، محبت و ... امر به معروف و نهی از منکر شود تا نتیجه را بدهد که باید از طرف مقابل شناخت داشته باشیم.

تقی خانی در خاتمه ابراز کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید به روانشناسی آگاهی داشته باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها