اسلام، جهاد و شهادت سه عنصر اصلی مقاومت اسلامی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چناران بیان داشت: گروه های مقاومت مدل حرکت خود را عوض کردند و بجای تکیه بر کشورهای عربی و ملی گرایی به اسلام، جهاد و شهادت که سع عنصر پیروزی انقلاب اسلامی بود روی آوردند.
کد خبر: ۸۵۵۹۲۰۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
سرهنگ آذرکیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی،بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گروه های مقاومت مدل حرکت خود را عوض کردند و بجای تکیه بر کشورهای عربی و ملی گرایی به اسلام، جهاد و شهادت روی آوردند.

وی به استناد به آیه قرآن افزود: به یقین کسانی که گفتند «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چناران افزرود: انقلاب اسلامی ایران با دو بال مقاومت و بیداری اسلامی به دیگر کشورها صادر شده است که بال بیداری اسلامی آن نیز الهام گرفته از مقاومت می باشد.

وی تصریح کرد: منشاء مقاومت، حرکت امام خمینی (ره) در دفاع از فلسطین و شکل گیری مقاومت اسلامی در این کشور می باشد؛ اگر به تاریخ فلسطین نگاه کنیم نقطه عطفی را در مقاومت آن ملت شاهد هستیم که آن نقطه عطف، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.

سرهنگ آذرکیش افزود: قبل از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، تکیه ملت فلسطین بر دولت های عربی و به احزاب چپ و راست بود که عمدتاً وابسته بودند و هیچکدام از این تکیه گاه ها جواب نداد؛ سه جنگ بزرگ کشورهای عربی با اسرائیل انجام گرفت که همه آنها با شکست مواجعه شد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افزود: امام خمینی (ره) پرچم دفاع از فلسطین را برداشت و گروه های مقاومت مدل های حرکت خود را عوض کردند و بجای تکیه بر کشورهای عربی و ملی گرایی به سمت اسلام، جهاد و شهادت روی آوردند و کم کم جرات پیدا کردند؛ به گونه ای که بدون تکیه بر دولت های عربی و جریانات چپ و راست داخل فلسطین با تکیه بر این سه عنصر(اسلام، جهاد و شهادت ) در مقابل اسرائیل ایستادند.

وی گفت: در واقع آنان این حرکت را از امام خمینی (ره) الهام گرفتند که فرمودند "ما باید بسیج جهانی اسلام را شکل دهیم" و این از فلسطین شروع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چناران افزود: پرچم حمایت از فلسطین را امام (ره) برای اولین بار برداشت و اگر امام در آن روز به تنهایی می گفت مرگ بر اسرائیل، امروز بسیاری از کشورهای اسلامی این شعار را در روز قدس سر می دهند.

وی افزود: اسرائیلی هایی که در سه جنگ بزرگ قبل از انقلاب بر اعراب پیروز شده بودند در جنگ ۳۳ روزه لبنان در برابر یک گروه اندک مقاومت زانو زدند؛ علاوه بر این جنگ در جنگ های ۲۲ روزه غزه ، جنگ ۸ روزه و ۵۱ روزه نیز شاهد قدرت نمایی گروه های مقاومت و شکست رژیم غاصب صهيونيستي بودیم.

وی ادامه داد: این پیروزی ها همه از ثمرات مقاومت است که از انقلاب جمهوری اسلامی ایرن گرفته شده است و امروز در سوریه ادامه پیدا کرده است.

 آذر کیش افزود: در عراقی که داعش توانست طی چهار ساعت ۵۰ درصد این کشور را تصرف کند ، با مقاومت مردم و با تکیه بر سه عنصر اسلام، جهاد و شهادت همان عناصری که در لبنان و فلسطین جواب داده بود در اینجاهم با محوریت مرجعیت مردم جمع شدند و جهاد و شهادت شکل گرفت و این جریان تکفیری را وادار به عقب نشینی کردند. و علارغم همه حمایت هایی که از گروه های تروریستی می شود الآن شرایط مقاومت در منطقه شکل گرفته و زنجیروار به هم متصل اند وثمرات این مقاومت امروز در یمن است که در بین کشورهای درگیر جنگ اهل بیتی ترین و مقاوم ترین کشور در جهان اسلام نیز می باشد.

وی بیان داشت: همان چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند بینی آل سعود در یمن به خاک مالیده خواهد شد و این فرمایش ایشان کاملاً بر واقعیتی که از جامعه یمن بر می آید منطبق است.

وی در پایان با ابراز امیدواری گفت: به امید روزی که نیروی مقاومت اسلامی جهان اسلام بتواند بر تمامی استکبار و کفر جهانی فایق آید و این با عنایت ویژه حق تعالی در جهت ظهور حضرت وای عصر (عج) انشالله محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها