خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

ثبت اطلاعات 10 امامزاده در پرتال جامع امامزادگان استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان با تأکید بر وظیفه همگانی بر ادای حق بقاع متبركه و امامزادگان گفت: اداره کل اوقاف در این راستا با ایجاد پرتال جامع امامزادگان استان سمنان که تاکنون اطلاعات 10 امامزاده ثبت كرده است.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۱۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان سمنان که در امامزاده محمد(ع) شهر بسطام برگزار شد، در سخنانی با خیرمقدم به شرکت کنندگان در این همایش و تشکر از حضور ائمه جامعه شهرستان شاهرود با بیان اینکه این برنامه ها در جهت معرفی و کسب معرفت امامزادگان است، اظهار کرد: قطعاً حضور در این اماکن متبرکه برای ما شیرین و گوارا و سبب افزایش کمالات ما مي شود.

وی با اشاره به فرزهایی از دعای شریفه جامعه کبیره که امام هادی(ع) آن را بیان كرده اند، افزود: فرازهای شخصیت و جایگاه امامزادگان و ائمه در زیارت جامعه کبیره بیان شده که باید مُعرف شایسته تر از متعرف باشد و در این زیارت امام هادی(ع) به بیان ویژگی های این بزرگان پرداخته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره دریای عظیم حرف دارد، اظهار کرد: امام هادی(ع) جایگاه اهل بیت را خوب معرفی می کند و ما باید از فیض وجودی آنها به افزايش معرفت خود کمک کنیم و معرفت انسان و درجات کمالی ما برای رسیدن به خدا با کسب فیض از این بزرگئاران حاصل می شود.

وی تصریح کرد: افزایش درجات و روح و ظرفیت انسان سبب رفیع شدن جایگاه ما نزد خداوند می شود و مزد ما نزد پروردگار با توجه به ظرفیت و توان وجودی ما حاصل می شود.

واحدی با بیان اینکه امامزادگان و ائمه معادن و گنج های ذی قیمتی هستند که در اختیار ماست؛ عنوان کرد: باید ظرفیت وجودی ما با استفاده از این معادن بالا برود و به اهل بیت بیشتر و بیشتر نزدیک تا همنیشینی با آنها در آخرت نصیب ما شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان با اشاره به سه فلسفه در وجود امامزادگان در ایران اظهار کرد: پناه آوردن به کشور ما ،هدایت و تبلیغ دین اسلام و به قصد زیارت امام رضا(ع) سه فلسفه حضور امامزادگان بیشمار در ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید به خود ببالیم که مامن و پناه امامزادگان هستیم، تصریح کرد: ایران از قدیم دوستدار اهل بیت بوده و همین سبب شده تا امامزادگان برای فرار از حکام جور به ایران بیایند و در کشور ما احساس امنیت و آرامش نمایند.

واحدی با تأکید بر استفاده از این اماکن متبرکه و استفاده از ظرفیت آنها گفت: امام امت و مقام معظم رهبری بر استفاده از این اماکن در بعد فرهنگی و دینی تأکید دارند و استفاده از اینها چون میوه های درختان مٌثمر در تعالی ما نقش مهمی دارند.

وی با تأکید بر وظیفه همگانی بر ادای حق این امامزادگان عنوان کرد: اداره کل اوقاف در این راستا فعالیت های مختلفی چون ایجاد پرتال جامع امامزادگان استان سمنان که تاکنون اطلاعات 10 امامزاده در آن ثبت شده، طرح جامع بقاع متبرکه و امامزادگان استان را می توان ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اعتبار یک میلیاردی در سال 93 دولتی برای بقاع متبرکه بیان کرد: در سال 93 هفت میلیارد تومان از کمک های خیرین و شما مردم عزیز صرف بقاع متبرکه و امامزادگان استان گردیده است.

در این مراسم با عنوان اینکه امامزاده محمد بسطام به عنوان امامزاده برتر کشوری انتخاب شده است حکم مسئولیت چهار نفر از اعضاء هیئت امنای این امامزاده آقایان محمد نوروزی،محمدرضا غیاث الدین، محسن حسنی و حسن رضوانی با حضور مسئولان اوقاف استان و امامان جمعه شهرستان شاهرود اهدا و از عباسعلی اسماعیلی، حسین متحدی و احمد رضوانی نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها