خبرهای داغ:
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع):

فرهنگ مبتنی بر ولایت پذیری مهندسی شود

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بقاع متبرکه باید مرکز ترویج ولایت پذیری امت باشد و حوزه فرهنگ مبتنی بر ولایت پذیری مهندسی شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۲۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حسینعلی سعدی در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان سمنان که به میزبانی امامزاده محمد شهر بسطام و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین محلی در صحن این امامزاده برگزار شد در سخنانی با تقدیر از برگزاری این برنامه ها با اشاره به امامزاده محمدبن جعفر اظهار کرد: با توجه به نص تاریخ و کتاب عیون الاخبار الرضا شیخ صدوق این امامزاده بر علیه دستگاه عباسی قیام می کند و از موضوعات مهم همراهی علی ابن جعفر(ع) که از بزرگان و امامزادگان مهم است همراه ایشان است.

وی افزود: موضوع این قیام اهانتی بوده که به حضرت زهرا(س) شده بوده و محمدبن جعفر بر علیه دستگاه ظلم خروج می کند و این یک راهبرد مهم ائمه و امامزادگان بوده است.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: تضعیف جریان طاغوت جز راهبردهای اصلی ائمه اطهار و فرزندان ایشان بوده است.

سعدی با اشاره به کتاب مقاتل الطالبین خاطرنشان کرد: در این کتاب به تبعید امام رضا(ع) و همراهان ایشان اشاره دارد که محمدبن جعفر نیز از آنان است که این سند تاریخی برای بیش از هزار سال پیش است و شیخ صدوق در عیون اخبارالرضا نیز بیان می کند.

وی با بیان اینکه این امامزاده جلیل القدر اعتبار تاریخی و سندی و روایی دارد، گفت: ابهام در محل دفن ائمه و فرزندان و نوادگان آنها چیز عجیبی نیست چون این ابهامات برای این است که آنها دشمن زیاد داشته و دنبال آنها بوده اند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که باید جایگاه آنها را فهمید و روایت آنها را تحلیل کرد اظهار کرد: روایت های نقل شده از محمد بن جعفر(ع) در کتب اربعه بیان شده و مسئله مهم ولایت را بیان كرده است که امروز دنیا در این عرصه به مقابله برخاسته است.

وی با تاکید بر اینکه این امامزادگان زیر زمینی کار می کردند چون دست روی نقطه حساس حکام جور گذاشته بودند، بیان کرد: مرحوم مجلسی اول با بیان اینکه آنها که مزمت می شوند دلیل بر بزرگی آنهاست که عامه مردم آنها را نمی شناخته و کشته می شدند.

سعدی با اشاره به نقل روایت از سوی شیخ طوسی گفت: روایت از محمد بن جعفر به نقل از پدرش تا رسول اکرم(ص) که اسلام بر 5 اصل است که اساس اسلام ولایت اهل بیت(ع) است و کسی که ولایت طاغوت دارد نماز و روزه او را نجات نمی دهدو این حدیث تودهنی محکمی به مامون بود و این روایت عَلَم مبارزه را بلند کردن با دستگاه جور بود.

وی با بیان اینکه عمق روایتی که محمد بن جعفر نقل کرد عظمت شخصیت ایشان را نشان می دهد، تصریح کرد: وقتی رهبری تأکید بر قطب فرهنگی بقاع متبرکه را دارند برای این است که این مراکز باید ترویج دهند فرهنگ ناب اسلامی در جامعه باشند.

سعدی با اشاره به روایتی از مولا علی(ع) و امام باقر(ع) که برخی از مساجد ملعون هستند بیان کرد: مسجدی که ندای کُفر و نفاق بین مومنان را سر دهد و ندای ولایت امت اسلامی را ندهد مزمون است و مسجد ضرار است و نامبارک است.

وی با اشاره به آیه اول سوره اسرا که به بیان مسجد مبارک می پردازد عنوان کرد: بقاع متبرکه باید مرکز ترویج ولایت پذیری امت باشد و حوزه فرهنگ مبتنی بر ولایت پذیری مهندسی شود و مسجدی که در برابر ولایت باشد مورد لعن قرار می گیرد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اينكه ولایت پذیری شرط برکت بقاع و مساجد است، گفت: مسجد خانه احزاب نیست؛‌بلكه خانه تولی به ولایت امام است و باید بین مسلمین این تفكر تقویت شود.

وی افزود: مسجد مبارکی که امیرالمؤمنین (ع) بدان اشاره دارد، باید ولایت پذیر باشد و با طاغوت و استکبار به مبارزه و ستیز بپردازد.

سعدی با بیان اینکه این جمعیت های انبوه نشان از ولایت اولیا الهی در این کشور است، گفت: این کشور خانه امام زمان(عج)،خانه ولایت و محبت اهل بیت(ع) است و تأکید قرآن بر بالا بودن پرچم ولایت و مبارزه با پرچم طاغوت است.

وی اظهار کرد: استکبار به جریان ایمانی بی توجه و در مقابل آن است و تلاش می کند این جبهه تقویت نشود و ما باید هوشیار و مراقب توطئه دشمنان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها