خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

جهادگران الگویی اثر بخش در آینده روستاییان هستند /تغییر کیفیت زندگی مردمان روستا نیازمند مشارکت مسئولان است

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بسیج دانشجویی در محدوده حوزه خود فعالیت می کند ولی این امرمهم، در راستای تغییر کیفیت زندگی مردمان روستا ، نیازمند تعامل و مشارکت دیگر دستگاه ها است.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۱۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
محمد آغاسی مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج در روستای" آکوجان- الموت غربی" اظهار کرد: هر جوانی که وارد دانشگاه می شود یک سری اهداف را برای خود در نظر می گیرد در این میان، جوانان با وارد شدن به این عرصه با دفاع از آرمان های انقلاب پا به عرصه جهادی گذاشتند تا با مشارکت مسئولین و مردم بتوانند محرومیت زدایی کنند.

به گفته وی، اصلی ترین هدف اردوی های جهادی، " خود سازی" است که موجب می شود جوانان در مرحله بعدی به مردم شهر و کشور خود در عرصه های مختلفی همچون بهداشتی، درمانی و آموزشی خدمات رسانی کنند.

مشکل اعتیاد در روستای" آکوجان" به شدت قابل مشاهده است

این جهادگر توانمند تصریح کرد: دانشجویان زمانی که به مناطق محروم می روند با رفتار و عملکرد خود می توانند الگویی شایسته برای مردم آن روستا شوند تا مردم مناطق محروم، در آینده خود مبدل به یکی از سازندگان جهادی شوند.

آغاسی با اشاره به روستای" آکوجان" توضیح داد: با بررسی ها ی انجام شده ، به این نتیجه رسیدیم که این روستا دچار مشکلات فراوانی همچون ، اعتیاد، طلاق و سازه های ساختمانی است که هر یک از این شاخص ها به تنهایی می تواند خطری را برای مردم این روستا فراهم کند در نتیجه این عوامل سبب شد که به این روستا ورود پیدا کنیم.

تغییر کیفیت زندگی مردمان روستا نیازمند مشارکت مسئولان است

وی، فقر و کمبود آب را از دیگر مشکلات مردمان این روستا دانست و تاکید کرد: خدمات دهی جهادگران باید بر مبنای تغییر نگرش فرهنگ مردم باشد به همین منظور، برگزاری کلاس های آموزشی و دایر کردن نمایشگاه در همین راستا انجام پذیرفت.

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه ضروری است در این راستا فرهنگ سازی مطلوبی ازسوی مسئولان تببین و مطرح شود خواستار شد: بسیج دانشجویی در محدوده حوزه خود فعالیت می کند ولی این امرمهم،  در راستای تغییر کیفیت زندگی مردمان روستا ، نیازمند تعامل و مشارکت دیگر دستگاه ها است، تا با برنامه ریزی مستمر آنان،  در سال های آینده آسیب پذیری کمتری در روستاهای استان مشاهده شود.

1002/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها