مرحله اول دوره تربیت و تعالی بسیجیان در قوچان برگزار شد

اولین دوره تربیت و تعالی بسیجیان سپاه ناحیه قوچان با حضور 900 نفر از مدیران و مسئولین بسیج در قوچان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۱۵۱۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین عمران هاشمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قوچان در ابتدای مراسم با اشاره به هدف برگزاری این همایش اظهار داشت: افزایش بصیرت و آگاهی بسیجیان در راستای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی (ره)، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در روز اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی ایراد فرموند، ادامه داد: براساس روایات و احادیث، امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلی حفظ سایر واجبات بوده و همانگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره)، حفظ نظام را اوجب واجبات می دانستند، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز امر به معروف و نهی از منکر را عامل اصلی در حفظ نظام اسلامی می دانند.

وی تصریح کرد: باید با افزایش آگاهی و بصیرت از آسیب زدن دشمنان به انقلاب اسلامی و آرمان های حضرت امام خمینی(ره) جلوگیری کنیم.

نباید خیلی راحت به آمریکا اعتماد کنیم

در ادامه مراسم، حسین خسروی، کارشناس مسائل سیاسی؛ با اشاره به دلایل بی اعتمادی به آمریکا اظهار داشت: طی سالیان گذشته بارها و بارها با اعتماد به امریکا، شاهد عهد شکنی از سوی این کشور بوده ایم که مصداق بارز آن، مربوط به تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ بود که پس از به گروگان گرفتن اعضای لانه جاسوسی، آمریکا تعهد کرد که دیگر در مسائل داخلی ایران دخالت نکند اما جواب اعتماد ما را با عهد شکنی دادند و طی ۳۶ سال گذشته دائماً در حال دخالت در امور داخلی کشورمان بوده اند و از هیچ فعالیتی برای صدمه زدن به کشور دریغ نکرده اند.

وی ادامه داد: انهدام هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، حمایت از صدام در جنگ عراق علیه ایران و حمایت از منافقینی که دستانشان به خون ۱۸ هزار نفر از هموطنانمان آغشته شده؛ تنها بخشی از دلایل بی اعتمادی ما نسبت به آمریکا است.

وی با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به جایگاه ولایت و رهبری ادامه داد: شرط توحید، ولایت است و سعادت دنیا و آخرت در گرو وحدت و بصیرت است و در این مسیر نباید جلوتر یا عقب تر از رهبری حرکت کرد؛ زیرا جلو یا عقب بودن از رهبری چیزی جز نابودی و تضعیف کشور و انقلاب را به همراه ندارد.

برخی ها رهبری و شهدا را سپر قرار می دهند

خسروی ضمن انتقاد از برخی انحراف ها تصریح کرد: بعضی از افراد و گروه ها از رهبری حرف می زنند و رهبری و شهدا را سپر خود قرار می دهند که ما با این دسته از افراد و گروه ها کاری نداریم، بلکه ما با کسانی هستیم و خواهیم بود که سپر رهبری باشند.

وی با تشریح اهمیت رهبری در جامعه تاکید کرد: بسیاری از افراد نسبت به ولایت، محبت دارند اما متاسفانه معرفت و شناخت ندارند؛ این در حالیست که باید با تدبر در آیات و روایات نسبت به ولایت و رهبری شناخت و معرفت پیدا کنیم.

وی در پایان با اشاره به دلایل اهمیت رهبری یاد آور شد: خداوند در قرآن کریم، ولی خدا را عامل وحدت در زمان ایجاد اختلاف میان ملت می داندکه در عصر غیبت، باید دست در دست ولی فقیه گذاشت و دولت و ملت از یکدیگر جدا نشوند و در شرایط موجود؛ اصولگرا و اصلاح طلب، شیعه و سنی در سایه ی رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با وحدت و آرامش زندگی می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها