خبرهای داغ:

استقبال بی نظیر مردم از فصل شیدایی؛

اکران دلدادگی سلسله عشاق در کرمانشاه تنها 3 شب دیگر ادامه دارد + عکس
کد خبر: ۸۵۶۲۸۶۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، استقبال بی نظیر مردم کرمانشاه از نمایش فصل شیدایی در حالی است که تنها 4 شب دیگر این اثر فاخر فرهنگی از هبوط آدم تا ظهور موعود را برای مردم کرمانشاه اکران می کند.

مردم استان کرمانشاه در حالی میزبان نمایش بزرگ و میدانی «فصل شیدایی» شده‌اند که دست‌اندرکاران این نمایش پرمخاطب‌ با بومی‌سازی دو آیتم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیش از 10 شب این اثر عظیم و فاخر را در کرمانشاه اجرا کرده اند.

این نمایش میدانی پس از اجرا در هفت شهر کشور و استقبال بی‌نظیر مخاطبان در تهران، طی شب‌های ماه مبارک رمضان، از 30 مرداد در ورودی شهر کرمانشاه، هشتمین اجرای خود را به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری تجربه می‌کند.

 

 

فصل شیدایی که در بخش‌هایی نظیر هبوط حضرت آدم (ع)، نجات حضرت نوح (ع)، بعثت پیامبر اکرم (ص)، احراق باب حضرت زهرا (س)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع)، عزیمت امام رضا (ع) به خراسان و بیان حدیث سلسله‌الذهب، ‌پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ظهور حضرت حجت (عج) برنامه‌ریزی شده است، دو آیتم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بر اساس شخصیت‌ شهید جعفری از مبارزان انقلاب و همچنین حضور رزمندگان اسلام در عملیات نصر 7 بومی‌سازی کرده است.

 دست‌اندرکاران این نمایش، همچنین با به‌کارگیری آواها و گویش محلی مردم کرمانشاه در این دو آیتم، سعی کرده‌اند تا مخاطبان استان کرمانشاه از اجرای پرمخاطب‌ترین نمایش میدانی کشور، بیش‌تر لذت ببرند.

 

 

بر اساس این گزارش، همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام هشتم، آیتم امام رضا (ع) در اجرای کرمانشاه به صورت ویژه‌ در نظر گرفته شده بود و علاوه بر پخش کلیپی در همین زمینه، مولودی‌خوانی تولد حضرت ثامن‌الحجج (ع) نیز برپا شد.

نمایش بزرگ و میدانی فصل شیدایی، همه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در «اردوگاه توحید»، واقع در ورودی شهر کرمانشاه از سمت جاده همدان اجرا می‌شود. این اردوگاه، پذیرنده 6 هزار بیننده است؛ در حالی که ظرفیت این محل از شب اول، تکمیل بوده نمایش، بدون صندلی خالی آغاز شده است.

 

 

اجرای این نمایش تا جمعه، 13 شهریور در کرمانشاه ادامه خواهد یافت.

 سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج، سرمایه‌گذار اجرای نمایش «فصل شیدایی» در کرمانشاه و مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) مجری آن است. این برنامه بزرگ هنری با همکاری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، قرارگاه فرهنگی کربلا، شهرداری کرمانشاه و اداره برق این شهر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار