خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) در نشست خبری:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه اسلامی موضوع وحدت است.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۵۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌اله جلیلیان در نشست خبری که مناسبت هفته عقیدتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز کارگر با اشاره به حدیثی از پیغمبر اسلام(ص)، اظهار داشت: رسول خدا(ص) دستان پینه‌بسته کارگر را بوسه می‌زند و همچنین می‌بینیم حضرت علی(ع) وقتی ۲۵ سال خانه‌نشین شدند کار اقتصادی را شروع کردند از جمله به کاشتن درخت و احداث قنات‌ها روی آوردند و در این زمینه منشأ برکات فراوانی بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: همه معصومین(ع) مخالف بیکاری بوده‌اند لذا مسئله تولید و کار از نظر اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و مورد توجه بوده است.

وی در ادامه ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: معلم جایگاه مهمی دارد، در روایات بیان شده که جوهر قلم شهید از خون عالم مقدس‌تر است چرا که راه شهادت و چگونه جنگیدن را عالِم دینی ترسیم می‌کند لذا مسئله علم و دانش از جایگاه والایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با بیان اینکه هر علمی که هدفش خدمت به خلق خدا باشد علم ربانی است، گفت: شهید مطهری علمش ربانی بود لذا مربیان عقیدتی سیاسی و معلمان باید از ایشان الگو بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروزه یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه اسلامی موضوع وحدت است، گفت: اهل تشیع و تسنن مشترکات زیادی دارند جامعه امروز ما نیازمند وحدت است امروز در برابر آمریکای جنایتکار و رژیم کودک‌کش صهیونیستی به وحدت نیاز است اما بعضی همچنان به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان تصریح کرد: باید بدانیم که اولویت زمان ما چیست و این از درس‌هایی است که از مکتب شهید مطهری استفاده می‌کنیم؛ اخلاص در عمل، آگاهی به مقتضیات زمان، زمان‌شناس بودن اطاعت از ولایت بصیرت و اولویت‌بندی کردن نیازها نکاتی هستند که باید معلمان و تمام کسانی که در عرصه جهاد تبیین تلاش می‌کنند مورد توجه قرار دهند. 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) ادامه داد: شهید مطهری الگوی تمام کسانی است که در عرصه جهاد تبیین زحمت می‌کشند و هدف معلمان باید خدا باشد و کلام آنها باید متقن و محکم باشد.

وی افزود: معلمان و هادیان جامعه باید صراحت کلام داشته باشند و از قیل و قال دیگران نترسند و فقط خدا را در نظر بگیرند‌ لذا معلمان و کسانی که رسالت جهاد تبیین را بر عهده دارند اگر شهید مطهری و شهیدان عرصه علم و بصیرت را سرلوحه و الگوی خود قرار دهند قطعاً با خیر و برکت در کار خود موفق می‌شوند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با اشاره به اینکه روز ۱۲ اردیبهشت علاوه بر روز معلم روز عقیدتی سیاسی نیز است، گفت: دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه استان معاونت‌های مختلفی دارد که از جمله می‌توان به معاونت سیاسی و عقیدتی سیاسی اشاره کرد. 

وی گفت: از مهمترین وظایف معاونت سیاسی جهاد تبیین در عرصه مسائل سیاسی دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، مسائل روز و مسائل سیاسی است، همچنین بحث‌های قرآنی، مسائل اخلاقی، پاسخ به شبهات اعتقادی و معنوی نیز در حیطه حوزه معاونت اعتقادی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار جلسه قرآنی برگزار شده است اساتید و مربیان بزرگوار در سطوح کشوری و استانی از حوزه و دانشگاه مسئولیت آموزش این جلسات را بر عهده گرفتند که هدف از این جلسات آشناشدن با معارف قرآنی در ابعاد مختلف بوده است.

وی گفت: یکی دیگر از محورهای معاونت عقیدتی امر به معروف و نهی از منکر است که به گفته مقام معظم رهبری یک واجب فراموش شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان با بیان اینکه مسئله فرزندآوری نیز بر اساس دستورات اسلام که مورد تأکید رهبر مقام معظم انقلاب است، گفت: مبحث تبلیغ فرزندآوری که هم در دستورات اسلام قرار دارد و هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نیز از دیگر وظایف معاونت عقیدتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اخلاص در عمل یک اکسیر ارزشمند است قبولی و شکل‌گیری عمل، بستگی به نیت انسان دارد شهید مطهری و حاج قاسم از جمله شخصیت‌هایی بودند که خلوص در نیت داشتند و کارشان برای خدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان افزود: شاخصه دیگر شهید مطهری که همگان باید از آن باید درس بگیرند این بود که شهید مطهری ذوب در ولایت و عاشق ولایت بود.

وی ادامه داد: کلام ولایت برای حاج قاسم مهم بود تا جایی که می‌فرمود خیمه و بیت ولایت خیمه و منزلگاه رسول خدا است، در روایت آمده که جایگاه با عظمت ولایت از جایگاه خانه خدا برتر است اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری شاخصه این دو شهید بزرگوار بود.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: شهید مطهری و حاج قاسم دو شخصیت صاحب‌ مکتب و مکتب‌ساز هستند.

وی گفت: یکی دیگر از خصوصیات این دو شخصیت بزرگوار آشنایی با مقتضیات زمان است، گاهی انسان با عدم آگاهی از مقتضیات زمان از خط ولایت منحرف می‌شود اما کسی که بصیرت داشته و دشمن‌شناس و ولی‌شناس باشد در برابر ولایت تسلیم محض است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان گفت: در طول تاریخ کسانی که از معرفت بالایی برخوردار نبوده و آشنا به مقتضیات زمان خود نبودند شناخت درستی از ولی خود نداشتند. 

وی خاطرنشان کرد: خصوصیت دیگری این دو بزرگوار اقدام بر اساس نیازمندی‌ها بود اگر در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی توجه کامل را به خرج داده و سنجیده عمل کنیم می‌توانیم نیازهای روز را بشناسیم و اولویت‌بندی کنیم.

 

منبع: مرصاد

ارسال نظرات
آخرین اخبار