فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر تاکید کرد

جمع آوری و ثبت خاطرات رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر ضمن بیان اینکه خاطرات رزمندگان و آزادگان، بخشی از تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس است و نباید مغفول واقع شود نسبت به جمع آوری و ثبت خاطرات این بزرگوران تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۶۵۷۱۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

سرهنگ سازگار در حاشیه مراسم انس ومودت آزادگان وپیشکسوتان جهاد و شهادت درشهرستان کاشمر درگفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، گفت: آزادگان سرافراز ، افرادی بودند که بنا به مشیت الهی در چنگال دشمن خونخواری همچون رژیم بعثی صدام به اسارت درآمدند و اما با توکل بر خدا و با الگوپذیری از بزرگ بانوی دشت کربلا، حضرت زینب کبری سلام الله علیها، دوران اسارت خود را نیز به صفحه درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی مبدل ساختند.

وی بیان داشت: خاطرات این بزرگ مردان عرصه جهاد و ایثارگری، امروزه با استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانانی که روزگار جنگ تحمیلی را درک نکرده اند مواجه شده است.

وی افزود: درچند سال اخیر کتاب هایی همچون «پایی که جا ماند» ، «آن بیست و سه نفر» و همچنین «من زنده ام» که به بیان خاطرات دوران اسارت رزمندگان اسلام می پردازد با استقبال کم نظیر در بازار نشر مواجه شده و جزو پر فروش ترین کتاب ها به حساب می آیند.

سازگار اشاره داشت: این نشان می دهد که عطش جامعه و به ویژه نسل های سوم و چهارم انقلاب برای آشنایی با سختی هایی که بر آزادگان رفته و نیز مقاومت ها و ایستادگی های آن ها در برابر ددمنشی های دشمنان، بسیار زیاد است و یکی از راه های آشنا کردن جامعه با مفاهیم انقلاب اسلامی که خودش را در سیره آزادگان و ایثارگران نشان داده است، مطالعه همین خاطرات می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر در ادامه اظهار داشت: خاطرات رزمندگان و آزادگان، بخشی از تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس است و ناگفته پیداست که اهمیت تاریخ شفاهی اگر بیشتر از تاریخ مکتوب نباشد، کمتر از آن نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان کاشمر در دوران دفاع مقدس 121 آزاده دلاور را تقدیم میهن اسلامی کرده است و 121 نفر از فرزندان این شهرستان، طعم تلخ اسارت در زندان های مخوف رژیم بعث را با شیرینی مقاومت و پایمردی، تبدیل به افتخاری برای کاشمر و کاشمری ها کردند.

سازگار افزود: هر چند برنامه های مختلفی برای تکریم و بزرگداشت آزادگان در کاشمر انجام شده و می شود اما به نظر می رسد یکی از موارد مهمی که مورد غفلت واقع شده است، موضوع ثبت و جمع آوری خاطرات این دلاورمردان می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر خواستار شد که بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با همکاری پزوهشگران و صاحبان قلم؛ طرح ثبت و جمع آوری خاطرات آزادگان شهرستان کاشمر را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوان مجموعه ای کامل و ارزشمند از این خاطرات را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

وی تاکید کرد: این کار باید هر چه سریع تر انجام شود چرا که مرور زمان ممکن است بسیاری از خاطرات را از ذهن ها محو کند و از دیگر سو هر چه زمان می گذرد متأسفانه تعداد بیشتری از این عزیزان را از دست می دهیم. به عنوان مثال تا کنون 6 نفر از آزادگان شهرستان کاشمر دار دنیا را وداع کرده و خاطرات خود را با خود برده اند! و اما هم اکنون باید قدر 115 آزاده باقی مانده در شهرستان را دانست و خاطرات آن ها را ضبط و ثبت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار