پيروزي ايران مقابل هند در مقدماتي جام جهاني روسيه با ادامه درخشش طارمي و آزمو

صعود به صدر در بنگلور

يك پيروزي پر گل مقابل هند و صعود به صدر گروه، سوغات شاگردان كرش از بنگلور بود.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۷۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
به گزارشخبرگزاري بسیج، ورزشگاه سري كانتيراواي بنگلور ديروز در حالي ميزبان بازي ايران و هند در انتخابي جام جهاني 2018 بود كه دو تيم دو روي يك سكه بودند. ايران بعد از تساوي نااميد كننده برابر تركمنستان، هفته قبل مقابل گوام جشنواره گل به راه انداخته بود تا 4 امتيازي شود. آن سو هندي‌ها اما با دو شكست مقابل گوام و عمان و بدون امتياز ضعيف‌ترين تيم گروه بودند.

همان طور كه قابل پيش بيني بود بازي ايران و هند يك بازي يك طرفه بود، برتري قاطع شاگردان كرش، سبب شده بود هندي‌ها حرفي براي گفتن نداشته باشند و عليرضا حقيقي در روزي كه دوباره به تركيب اصلي بازگشته بود و جانشين عليرضا بيرانوند شده بود، يكي از بيكارترين بازيكنان زمين بود و روز آساني را تجربه كرد! با وجود برتري ايران، سهم تيم كشورمان در نيمه اول تنها يك گل بود. سردار آزمون در دقيقه 29 با يك ضربه سر از پشت روي ضربه ايستگاهي آندو از چپ، گل اول ايران را وارد دروازه هندي‌ها كرد كه تا آن دقيقه توانسته بودند مقاومت كنند. 

به گل رسيدن ايران با يك ضربه سر در شرايطي بود كه پيش از گل اول، ملي پوشان كشورمان با استفاده از توپ هاي عمقي و بازي روي زمين به دنبال باز كردن دروازه هند بودند، با اين حال طلسم گلزني تيم ملي كشورمان روي يك توپ هوايي و با استفاد ه از قدرت سرزني سردار آزمون شكسته شد.

نيمه دوم را اما ايران توفاني آغاز كرد و آندو در دقيقه 46 با يك شوت از داخل محوطه جريمه نتيجه را 2 بر صفر كرد و مهدي طارمي هم در دقيقه 50 گل سوم را زد تا ايران 3 بر صفر از هند جلو بيفتد. شايد تنها صحنه‌اي كه در بازي ديروز هندي‌ها توانستند كمي خط دفاع و دروازه‌بان ايران را زير فشار بگذارند، دقيقه 69 بود كه نانتك هوها مهاجم پر تلاش اين تيم، در محوطه جريمه ايران خطرناك ظاهر شد اما سيد جلال حسيني توپ را به كرنر فرستاد تا هندي‌ها با گذشت 70 دقيقه از بازي صاحب اولين ضربه كرنر شوند. بعد از گل سوم، عطش شاگردان كرش براي گلزني فروكش كرد تا در نهايت ايران با سه گل تيم هند را كه سختكوش ظاهر شده بود شكست دهد، آن هم در روزي كه سانگ يو دروازه‌بان هند روز پركاري را سپري كرد. 

در ديگر بازي اين گروه هم گوام و عمان به تساوي بدون گل رسيدند. با اين نتايج، ايران 7 امتيازي شد و با تفاضل مثبت 8 به صدر جدول گروه D صعود كرد. عمان با 7 امتياز از سه بازي دوم است و گوام هم با 7 امتياز از چهار بازي و تفاضل منفي 3 در رده سوم است. در ادامه اين بازي ها، تيم ملي كشورمان 16 مهر در مسقط به مصاف عمان مي‌رود. 

هر چند پيروزي مقابل هند كه گوام هم دو گل به اين تيم زده بود، براي تيم ملي كشورمان قابل پيش بيني بود اما نكته قابل تأمل در بازي ديروز ادامه گلزني زوج خط حمله كشورمان در اين مسابقه بود. سردار آزمون و مهدي طارمي در غياب عليرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد، خط آتش ايران را در دو بازي گذشته تشكيل دادند و توانستند كارنامه درخشاني داشته باشند. آزمون و طارمي مقابل گوام و هند روي هم شش گل به ثمر رسانده‌اند كه سهم هر كدام سه گل بوده است. علاوه بر گلزني، اين دو مهاجم در گل‌سازي هم موفق بوده‌اند.

آزمون در گل سوم ايران سهم داشت و طارمي هم با يك ضربه سر از يك توپ مرده كه به بيرون مي‌رفت، يك پاس به عقب به آندو داد تا گل دوم ايران رقم بخورد. هر چند زوج موفق خط حمله كشورمان بايد مقابل تيم‌هاي قوي‌تر و مدافعان سرسخت‌تر محك بخورد اما زوج خط آتش كشورمان با توجه به هماهنگي خوبي كه در اين دو مسابقه با بازي كنار هم نشان داده‌اند و همچنين شش گلي كه به ثمر رسانده‌اند، نشان داده مي‌توان به اين تركيب در بازي‌هاي آينده براي گلزني اميدوار بود، به خصوص اينكه پس از خداحافظي دايي، كمترمهاجم شش دانگي در تيم ملي خودنمايي كرده است و حالا با آزمون و طارمي كه نشان داده‌اند راه باز كردن دروازه‌ها را خوب بلدند، خيلي‌ها به خط حمله ايران اميدوار شده‌اند. 

اولين گلِ ملي سردار آزمون، در جدال دوستانه با كره براي ايران به دست آمد. او در استراليا دو بار به عراق و يك بار به قطر گل زد و بعد با به ثمر رساندن يك گل به تركمنستان و دو گل به گوام، تعداد گل‌هاي ملي‌اش را به عدد هفت رساند تا ديروز گل زيبايش به هند، هشتمين گل ملي او باشد. مهدي طارمي نيز اولين گل‌هاي ملي را برابر گوام به ثمر رسانده بود و ديروز با يك ضربه شيك، تعداد گل‌هاي ملي‌اش را به عدد سه رساند. آنچه ارزش كار سردار و مهدي را بيشتر مي‌كند، توجه به اين نكته است كه صاحبانِ اين 11 گل ملي، روي هم تنها 16 بازي براي تيم ملي انجام داده‌اند.
ارسال نظرات