خبرهای داغ:
رئیس شورای فکر و اندیشه بسیج عشایری گرمسار خبر داد؛

اعطای وام اقتصاد مقاومتی به بسیجیان عشایر شهرستان گرمسار

رئیس شورای فکر و اندیشه بسیج عشایری گرمسار گفت: تعدادی از بسیجیان عشایر جهت دریافت وام اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی شهرستان گرمسار معرفی شدند.
کد خبر: ۸۵۶۷۴۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، فریدون نیک سرشت در دومین مجمع عمومی گرمسار که با محوریت بررسی گزارش عملکرد شوراهای اقشار و کارگروه های تخصصی برگزار شد، اظهار داشت: از بدو تشکیل بسیج عشایر اقدام به برگزاری انتخابات شورای فکر و اندیشه نموده و در این راستا در جهت عضو گیری شورا از تعدادی عشایر صاحب فکر و اندیشه و همچنین پیشکسوتان عشایر و جمعی از مسئولین ادارات مرتبط با امور عشایری از جمله اداره عشایری، اداره منابع طبیعی، اداره محیط زیست، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه بسیج عشایری از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است؛ بیان کرد: بسیج عشایری گرمسار قبلا در قالب کانون دارای یک پایگاه و به صورت غیر رسمی فعالیت می کرد که امروز دارای 9 پایگاه مصوب و 8 پایگاه بدون کد درحال فعالیت هستند.
نیک سرشت در ادامه به برخی از فعالیت های انجام شده به همت بسیج عشایری در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: آفت زدایی و سم پاشی دامداری ها و اماکن روستایی،ثبت نام و توزیع تعداد محدودی سلاح در بین عشایر و توزیع 7 مرحله مهمات به عشایر از جمله اقدامات این حوزه بوده است.
رئیس شورای فکر و اندیشه بسیج عشایر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بسیج عشایر گرمسار را برگزاری همایش سران ایلات و طوایف، تقدیر از پیشکسوتان عشایر ، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه عشایران، اعزام تیم پزشکی به مناطق ییلاقی بالا دست و ویزیت رایگان عشایر و سرکشی از خانواده های شهید عشایری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه مرتع بهاره چرای دام در سیاه کوه گرمسار از دیر باز مأمنی برای عشایر بوده بیان داشت: متأسفانه به علت سهل انگاری عشایر از منافع این چرا گاه بی بهره هستند و در فصل بهار هزینه سنگینی باید بپردازند و ما پیگیری این مسئله را با کمک مسئولین در اولویت اقدامات خود در فصل پاییز قرار داده ایم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها