خبرهای داغ:
ملکی پور در گفت و گو با بسیج:

همکاری رسانه های داخلی راه حلی موثردر مبارزه با" جنگ نرم "

استاد دانشگاه در" حوزه رسانه گفت: همکاری و هماهنگی رسانه های داخلی در انتقال و انعکاس حرف های اساسی نظام از دیگر راهکارهای موثردر مقابله با جنگ نرم رسانه های غربی است.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۹۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

طیب ملکی پور استاد دانشگاه در" حوزه رسانه" در گفت و گو با خبرنگار بسیج از قزوین با اشاره به " جنگ نرم" اظهار کرد: تبلور اهداف متنوع و تاثیرگذار جنگ نرم در قالب های متفاوت ، زشت و زیبا در معرض دید مردم قرار می گیرد و آن ها را فارغ از جایگاه و طبقه اجتماعی مخاطب خود قرار می دهد.

وی افزود: میادین وعرصه های ارائه مفاهیم فرهنگی و ضد فرهنگی شامل؛ رسانه هایی همچون کتاب، مطبوعات،نشریات، رادیو، اینترنت، خبرگزاری ها ، ادبیات ، امور بین المللی مانند دیپلماسی،عملیات روانی و هنرهایی مثل فیلم، هنرهای تجسمی ، تئاتر و موسیقی است.

"انسانیت زدایی " از تاکتیک های مهم دشمنان در جنگ نرم است

این مسئول با اشاره به تاکتیک های جنگ نرم در رسانه های غربی توضیح داد: رسانه های استعماری برای رسیدن به اهداف خود از فن آوری به صورت حساب شده استفاده کرده و از تاکتیک و تکنیک های هدفمند با صبر و حوصله فراوان بهره برده اند که از آن جمله می توانی به "برچسب زدن" و "تلطیف و تنویر" اشاره کرد.

استاد دانشگاه در حوزه رسانه تصریح کرد: در این تاکتیک ها از روش هایی همچون انسانیت زدایی و اهریمن سازی استفاده می شود به طوری که با استفاده از برچسب زنی صفات منفی به حریف از جمله، دزد، قاتل و دروغگو به توجیه حملات و تهاجملات علیه رقیب بپردازد.

ایجاد همبستگی و همگرایی راه حلی دیگر در مبارزه با جنگ نرم دشمنان است

ملکی پور با بیان ینکه شایسته است از راهکارهای  مناسبی در مقابله با جنگ نرم رسانه های غربی  استفاده شود،افزود: در جنگ رسانه های بیگانه، با استفاده از تجهیزات و فن آوری پیشرفت رسانه ای خودی می بایست دست به مقابله و دفاع زده و از تمام توان و قابلیت خود استفاده کرد.

وی باورپذیری جنگ نرم و تلاش در راستای خروج از وضعیت انفعالی، هوشیاری و شناسایی تکنیک های جنگ نرم و معرفی ماهیت آن توسط رسانه های داخلی و تلاش برای ایجاد وحدت،همبستگی و همگرایی بیشتر رسانه های داخلی را از راهکارهای موثر رسانه های داخلی دانست.

استاد دانشگاه در حوزه رسانه تاکید کرد:همکاری و هماهنگی رسانه های داخلی در انتقال و انعکاس حرف های اساسی نظام،وحدت کلمه در منافع ملی و مصالح نظام،موضع گیری و اقدام به موقع و یکپارچه در مقابله با جنگ نرم و فرصت سازی از موقیعت به وجود آمده علیه طراحان جنگ نرم از دیگر راهکارهای بارز رسانه های داخلی در مقابله با جنگ نرم رسانه های غربی است.

این گفت و گو ادامه دارد...

1002/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها