دیدار سرافراز با عوامل سریال «کیمیا»

محمد سرافراز رئیس سازمان صداو سیما و جمعی از مدیران رسانه ملی با عوامل سریال «کیمیا» دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۷۰۸۷۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری تسنیم،محمد سرافراز رئیس سازمان صداو سیما با عوامل سریال «کیمیا» دیدار کرد. سریال «کیمیا» همزمان با هفته دفاع مقدس، چهارم مهرماه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این سریال قصه‌ی «کیمیا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «کیمیا» پرسشگر و معترض است و پدری دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است، اما سیر حوادث باعث می‌شود کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده بر آید و به زنی مقاوم و استوار تبدیل شود.

در دیدار مدیران صداوسیما با عوامل سریال «کیمیا»، محمد سرافراز رئیس سازمان صداو سیما، محمدرضا تخشید مدیرکل امور نمایشی صداو سیما، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، مسعود صباح مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما و محمدرضا شفیعی تهیه کننده، جواد افشار کارگردان سریال «کیمیا» حضور داشتند.

سرافراز در این بازدید در گفت‌وگویی با نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سریال تلویزیونی کیمیا خواستار حفظ جذابیت داستان از قسمت اول تا قسمت آخر شد.

رئیس رسانه ملی پیش از این بازدید، 10 قسمت اول سریال را دیده بود و بر این اساس با بیان اینکه قصه در این 10 قسمت بخوبی آغاز شده گفت: تمام عوامل از جمله دکور و آکسسوآر، همان فضای روزهای پیش از انقلاب را تداعی می‌کند و شخصیت آمریکایی داستان نیز با توجه به انتظاری که مخاطب امروز دنیای چند رسانه‌ای، از دیدن چنین شخصیتی دارد با لهجه متناسب و شخصیت باورپذیری در سریال دیده می‌شود. ضمن اینکه حس برتری جویی آمریکایی‌ها و عملکردشان در کشور ما در آن سال‌ها نیز در این سریال بخوبی به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر سریال‌های پر ماجرا با ضعف داستان‌پردازی در قسمت‌های پایانی مواجه می‌شوند از حساسیت این موضوع و اینکه باید کوشید مخاطب تا آخر مجموعه حفظ شود سخن گفت. دکتر سرافراز پس از دیدن یکی از سکانس‌های این مجموعه که همزمان در حال ضبط بود در سالن کنفرانس محل ضبط برنامه با تعدادی از عوامل این مجموعه از نزدیک آشنا شد و هدف از این بازدید را قدردانی از دوسال و اندی تلاش شبانه روزی عوامل این سریال خواند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به فصل اول سریال و اینکه نمایش سه مقطع از مقاطع تاریخی معاصر ایران کار سخت و طولانی است گفت: این سریال از چند ویژگی برخوردار است یکی اینکه داستان در فضایی متفاوت از شرایط کنونی کشور یعنی حدود 40 سال پیش شروع می‌شود. ویژگی دیگر این مجموعه این است که ماجرای سریال از دختری دبیرستانی و حال و هوای دانش آموزان در سال آخر پیروزی انقلاب و ماجرای کنسولگری آمریکا در یک شهر آغاز می‌شود و این خود بستر خوبی برای جذب مخاطب و آگاهی او از این حال وهوا ایجاد می‌کند.

دکتر سرافراز با تأکید بر اینکه ماجرای حضور آمریکایی‌ها در کشور و مصونیت آنها از زاویه خوبی مطرح می‌شود و برای مخاطب تازگی دارد گفت: شخصیت زن این سریال با ذهن کنجکاوش به دنبال چراهایی است که در پیرامونش می‌گذرد و یافتن پاسخ این چراها می‌تواند مخاطب ر ا برای پیگیری داستان ترغیب کند. دکتر سرافراز برخورداری سریال از بازیگران مطرح کشور را از ویژگی‌های دیگری برشمرد که در جذب مخاطب اثر می‌گذارد. وی یکی از ضعف‌های سریال‌های بلند مدت را کم شدن کشش داستان در قسمت‌های آخر دانست و گفت: در فصل سوم با توجه به اینکه در زمان حال می‌گذرد و باید مطابق شرایط امروز مردم باشد کار کمی سخت تر می‌شود و امیدوارم جذابیت این سریال تا آخر ادامه یابد.

وی سپس از انتخاب زمان پخش این سریال در پرمخاطب ترین ساعت پخش شب‌های نیمه دوم سال خبر داد و با اشاره به درخواست کارگردان سریال مبنی بر تدارک برنامه‌های مکمل گفت: پیشنهاد می‌کنم شبکه برای تهیه برنامه‌ای که بتواند به فهم بیشتر مخاطب از شرایط سیاسی اجتماعی فصل‌‌های سریال و روایت داستان کمک کند تدبیری بیاندیشد.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه سریال خوب باید هم از داستان خوب و هم مضمون مناسب برخوردار باشد گفت: این دو عامل به منزله بال‌هایی است که می‌تواند مجموعه کار را به هدف برساند.

وی با اشاره به اینکه جای مجموعه‌های چند صد قسمتی در سیمای ما خالی است گفت: باید به جایی برسیم که مجموعه‌هایی در سیما طراحی شود که در فصل‌های مختلف با گروه‌های مختلف نویسندگی و کارگردانی، یک داستان ادامه دار را روایت کنیم واین مجموعه با مخاطب و موضوعات روز مردم همراه شود و مخاطب آن را دنبال کند. وی با بیان اینکه در دنیای امروز رسانه تمام اوقات زندگی مردم را دربرمی‌گیردگفت: رسانه با تمام تفسیر وتعبیر گسترده‌اش که تلویزیون بخشی از آن را دربرمی‌گیرد در تمام اوقات زندگی مردم جریان دارد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد سریال کیمیا بتواند چنین مخاطبی را تا آخرین قسمت جذب کند و مردم ضمن دنبال کردن قصه چیزهای زیادی از آن بیاموزند.

جواد افشار کارگردان سریال کیمیا نیز در این بازدید از رئیس رسانه ملی خواست تا از این سریال در زمان پخش، بخوبی حمایت کند تا در بهترین زمان ممکن روی آنتن برود. تدارک برنامه‌های مکمل ، برای ترغیب مخاطب به دیدن این سریال نیز از درخواست‌های دیگری بود که کارگردان سریال کیمیا از رئیس رسانه ملی درخواست کرد.

بهبانی نیا نویسنده سریال نیز در ابتدای بازدید خلاصه‌ای از داستان سریال را در سه فصل برای رئیس رسانه ملی روایت کرد و درپاسخ به سوال دکتر سرافراز از انگیزه شخصیت‌های شرورسریال و علت شرارت‌هایشان توضیحاتی ارائه داد.

پورمحمدی معاون سیما، محمودرضاتخشیدرئیس مرکز هنرهای نمایشی سیما، جعفری جلوه مدیر شبکه دو و صباح مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه در این بازدید حضور داشتند.

سریال کیمیا درهفته دفاع مقدس از چهارم مهرهر شب روی آنتن شبکه دو می‌رود. این مجموعه تلویزیونی که بر اساس فیلمنامه‌ای از مسعود بهبهانی نیا ساخته‌شده، زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا را در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، آغاز‌ جنگ و دوران دفاع مقدس و زمان حال روایت می‌کند.

سریال«کیمیا» علاوه بر تهران، آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان‌های جنوبی، در کشور گرجستان به ویژه پایتخت آن تفلیس نیز تصویربرداری شده است .

این سریال بیش از 300 بازیگر دارد که از آن‌ها می‌توان به حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، نیکی کریمی، حامد بهداد، عاطفه رضوی ، محمدرضا شریفی نیا، گلاره عباسی، پوریا پور سرخ، حسن جوهرچی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، عطا عمرانی، مهدی پاکدل، سودابه بیضایی،مهدی سلطانی، محمدرضا شریفی نیا، بیوک میرزایی ،گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی‌الاصل و... اشاره کرد.

موسیقی متن مجموعه 110 قسمتی «کیمیا» را آرمان موسی پور ساخته‌ و محسن چاووشی نیز تیترا‍ژ پایانی این مجموعه تلویزیونی را می‌خواند.

ارسال نظرات