خبرهای داغ:
روای دفاع مقدس:

پشتیبانی از اسلام و ولایت مهمترین پیام شهدا است

راوی دفاع مقدس گفت: امروز جهاد ما در عرصه نرم و فرهنگی است و باید تلاش کنیم در این راه که شهدا تأکید داشتند، پشتیبان اسلام و ولایت باشیم و در این مسیر باید در عمل حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۴۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی عامری در آغازین روز از سال تحصیلی جدید در اجتماع دانش آموزان بسیجی واحد پوینده مبارزان حوزه بسیج دانش آموزی ایمان در دبیرستان دوره اول مبارزان شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام ماه ذی الحجه و روزهای آسمانی عرفه، عید قربان و عید غدیر و تبریک آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه تقارن بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس و ایام آسمانی اعیاد غدیر و قربان را باید به فال نیک گرفت و از این ایام بهره بُرد با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس به فرموده رهبری دوران غریبی است؛ چرا که ما مظلومانه در این دفاع حضور یافتیم و بدون حمایت قدرت های شرق و غرب پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه 2887 روز این دفاع طول کشید، افزود: در این مدت قریب به 1200 روز ما در حال تهاجم و دفاع بودیم و با اینکه 11 هزار کیلومتر از خاک ما در ابتدای جنگ اشغال شد اما در پایان جنگ ما یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم.

عامری با بیان اینکه در 300 سال اخیر قریب به یک میلیون کیلومتر از خاک ما در قالب 8 معاهده ننگین از ایران جدا شد، تصریح کرد: اما در دفاع مقدس جانانه که دشمن خیال می کرد 10 روزه ایران را اشغال و در تهران کنفرانس خبری برگزار می کند، این خیال خام هشت سال طول کشید.

وی بیان کرد: دشمن به بهانه قرارداد 1975 الجزایر که حق عراق در آن رعایت نشده به ایران حمله کرد، اما اصل دلیل تجاوز او چراغ سبز قدرت های جهانی به سرکردگی آمریکا برای از میان برداشتن انقلاب اسلامی و جبران شکست های خود در ایران بود.

مسئول خبرگزاری بسیج شاهرود با اشاره به تهدیدات عراق قبل از حمله سراسری به ایران اظهار کرد: عراق از 13 فروردین 58 تا 30شهریور 59 بیش از 600 بار به ایران تجاوز هوایی زمینی و دریایی نموده و بیش از 1500نفر از هموطنان ما را به شهادت رساند.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر حمله صدام عنوان کرد: در ابتدای جنگ دشمن با پیشروی تا 15 کیلومتری اهواز رسید اما مقاومت مردم و نیروهای اندک بسیج و سپاه آنها را ناکام گذاشت و 34 روز خرمشهر مقاومت کرد.

کارشناس سیاسی بسیج شاهرود با بیان اینکه در سال اول جنگ دولت همکاری با نیروهای انقلابی نکرد و به آنها اهمیت نداد، گفت: تز دولتمردان زمین بده و زمان بخر بود و برای همین هم گذاشتند عراق پیشروی کند تا با انسجام به دفاع و حمله بپردازند اما این تاکتیک جواب نداد و نتوانستیم کاری انجام دهیم.

عامری با بیان اینکه از سال دوم جنگ استراتژی جنگ تغییر و در کنار ابزار جنگ و تاکتیک قدرت ایمان نیز وارد کارگزار شد، افزود: ما با قدرت ایمان و عمل توانستیم عملیات های گسترده ای را علیه دشمن انجام دهیم و موازنه جنگ را به سمت ایران اسلامی تغییر و دشمن را ناکام بگذاریم.

وی با اشاره به تصویب 8 قطعنامه در طول دفاع مقدس گفت: بعد از پیروزی ارتش اسلام دشمن در پی آتش بس و صلح بود، اما با توجه به منفعت خود که ایران آنها را نپذیرفت و آخر در 29 تیرماه 67 ایران پذیرفت؛ اما سه روز بعد عراق با نقض آن حمله دوباره را شروع کرد و بعد از آن منافقین عملیات فروغ جاودان را اجرا کرد که در سد رزمندگان اسلام به بن بست سختی خوردند.

راوی دفاع مقدس شاهرود با تأکید بر کسب علم و جهاد فرهنگی بیان کرد: امروز جهاد ما در عرصه نرم و فرهنگی است و باید تلاش کنیم در این راه که شهدا تاکید داشتند پشتیبان اسلام و ولایت باشیم و در این مسیر باید در عمل حرکت کنیم و بدانیم اگر در کنار علم عمل باشد و با اخلاص کار کرد اثرگذاری داشته و فیض شهادت نیز مانند شهدای هسته ای نصیب ما خواهد شد.

عامری تاکید کرد: تلاش در جهت علم آموزش همراه با عمل و کمک به دیگران و احترام گذاشتن به والدین خواسته های مهم شهدا از دانش آموزان برای ادامه دادن راه آنهاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها