خبرهای داغ:
بسیج اصناف میامی طی بیانیه ای اعلام کرد؛

فاجعه کشته شدن حجاج در منا نشانه بی کفایتی دولت سعودی در اداره مناسک حج است

بسیج اصناف و اتاق اصناف شهرستان میامی در محکومیت آل سعود و در پی فاجعه منا و مکه بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۵۷۳۹۵۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، بسیج اصناف و اتاق اصناف شهرستان میامی در محکومیت آل سعود و در پی فاجعه منا و مکه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: حج حقیقت جاودانه ای است که در طول حیات بشر از طرف خداوند (جل جلاله) امر به احیاء و حرکت و اجرای آن شده است. بعد دینی حج علاوه بر اجرای فرامین الهی همواره موجب تکامل معرفت شناسی در بین مردم جهان شده است. آیین مقدسی که سالی یک بار مردم با ایمان و مسلمان را از نقاط مختلف جهان گرد هم می‌آورد و باعث ارتباط اجتماعی و تکامل ادراک فردی آنان می‌شود.

در ادامه می خوانیم: این حوادث اندوهبار که با سقوط جرثقیل در حرم امن الهی آغاز شد با ناتوانی دولت عربستان ادامه یافت و در یوم الله عید قربان و در حین انجام مناسک حج در منا، این عید بزرگ را به فاجعه ای فراموش نشدنی برای مسلمانان تبدیل کرد و نشان داد دولت سعودی توانایی اداره مناسک حج را ندارد و آنها تمام انرژی خود را صرف جنگ افروزی در کشورهای منطقه کرده‌اند.

بسیج اصناف شهرستان میامی این فاجعه بزرگ را به امام زمان(عج) و نائب بزرگوارشان، امام خامنه‌ای و به امت اسلامی بویژه ملت ایران و علی‌الخصوص خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نماییم و عزادار شدن عید قربان مسلمین در فاجعه مصیبت بار منا و حادثه تلخ مسجدالحرام را ناشی از بی کفایتی، مدیریت غلط و عدم عمل دولت سعودی به تعهّدات و مسوولیّت خود نسبت به حفظ جان و سلامت ضیوف الرحمان دانسته و خواستار رسیدگی کامل موضوع توسط مراجع داخلی و بین المللی و احقاق حقوق جانباختگان و مجروحان این حادثه جانگداز هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها