خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نویسنده "دختر شینا" با استاندار قزوین دیدار کرد

بهناز ضرابی از نویسندگان زن در حوزه ادبیات دفاع مقدس و نویسنده کتاب"دختر شینا" با استاندار قزوین دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۷۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین،مرتضی روزبه در دیدار بهناز ضرابی نویسنده  کتاب"دختر شینا" بیان داشت: باید همه تلاش خود را برای ماندگاری و پایداری پیام دفاع مقدس و ارزش ها و آرمان های مقدس این دوران به کار بگیریم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت ادبیات و هنر در شرایط فعلی از مهمترین و اثرگذارترین ابزرارها ی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

استاندار گفت: انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدسس به عنوان سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل جوان از اولویت هایی  است که باید از طریق قشر فرهنگی و اثرگذار جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

بهناز ضرابی در این دیدار در رابطه با کتاب دختر شینا گفت: این اثر از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان خوانندگان به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر در برابر ناملائمات می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیر می کند.

نویسنده کتاب دختر شینا ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ زندگی من و کتاب دختر شینا این است که این اثر تقریظ شفاهی رهبر معظم انقلاب را دریافت کرده است.

وی در رابطه با مراحل و کیفیت نگارش کتاب اظهار داشت: در طول ۶ ماه بیش از ۳۰ ساعت مصاحبه با «خانم محمدی کنعان» انجام دادم که بعد از پایان مصاحبه‌ها، نگارش متن کتاب را شروع کردم که در مجموع می توانم بگویم دختر شینا کاری برخواسته از دل بود و هر گز سفارشی از هیچ نهاد خاصی نداشتم.

«دختر شینا» خاطرات زندگی؛ همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی


ضرابی ادامه داد: پیش تر هیچگونه آشنایی با خانواده قدم خیر محمدی کنعان نداشتم با این حال همواره آرزو داشتم بتوانم از استان همدان خانواده‌ای را به ایرانیان معرفی کنم که الحمدالله این اتفاق در این کتاب روی داد.

نویسنده دختر شینا بیان کرد: در مجموع حدود ۲ سال طول کشید تا با یاری به خداوند بتوانم این خاطرات را سر و سامان دهم و به زیور چاپ بیارایم زیرا مرگ عاقبت همه ما است و من نیز روزی به ایشان خواهم پیوست.
کتاب «دختر شینا» خاطرات زندگی قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم بهناز ضرابی زاده است. این اثر را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است و برگزیده  شانزدهمین جشنواره جایز کتاب سال دفاع مقدس شده و تاکنون به چاپ 24 رسیده  و به زبان  های عربی و ترکی استانبولی نیز ترجمه شده است.

نویسنده  کتاب"دختر شینا" در پایان نسخه ای از اثر خود را به استاندار قزوین اهداء کرد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها