خبرهای داغ:
نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران:

فاجعه منا تبعاتی برای آل‌سعود دارد

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فاجعه منا تبعاتی برای آل‌سعود داشته و در اذهان و افکار مسلمانان جهان تأثیرگذار است، گفت: این امر نوع نگاه‌ها به عربستان را تغییر می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۶۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

سردار مجید حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان با تسلیت فاجعه غمناک منا به امت اسلامی به ویژه مردم ایران اظهار داشت: این امر یک بی‌کفایتی مدیریتی در هیئت حاکمه عربستان است.

وی افزود: استفاده از نیروهای بی‌تجربه و مغرور و متکبر در رأس کارها، اعزام توان و نیروهای اصلی به سایر نقاط جهان اسلام و به‌کارگیری آنها علیه ملت‌های مسلمان مانند یمن، عراق و بحرین، بی‌اهمیت قرار دادند موضوع مهمی مانند حرکت عظیم حج و برنامه وسیع منا از جمله علل این فاجعه غمناک است.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بی‌مدیریتی کاملاً در فاجعه منا مشهود است، گفت: به طور قطع عربستانی‌ها باید پاسخگوی این حرکت ناشایست خود باشند.

وی ادامه داد: در واقع این حادثه بی‌لیاقتی عربستان را نشان می‌دهد که امید است جهان اسلام به فکر فرو برود و اداره اماکن مقدسه مانند مکه و مدینه را در اختیار خود بگیرد و در دست مدیران باکفایتی قرار دهد.

حسینی تأکید کرد: رخ دادن چندین مورد حادثه پی در پی از جمله در حرم امن الهی، منا، قطار، خیمه گاه و حوادث دیگری که کم و بیش اتفاق افتاد نشان از بی‌کفایتی و سوء مدیریت عربستان دارد.

وی عنوان کرد: امید است مفقودین این حادثه نیز با تلاش و جستجوهایی که صورت می‌گیرد شناسایی شوند.

نماینده فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز داشت: با توجه به بی‌برنامگی عربستان شناسایی مفقودین نیز زمان‌بر شده و وقت قابل توجهی خواهد گرفت به‌ویژه با موانعی که برای کارشناسان و مسئولان در راستای پیگیری این امر ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فاجعه منا تبعاتی برای آل‌سعود دارد، گفت: به طور قطع این امر در اذهان و افکار مسلمانان جهان تأثیرگذار خواهد بود.

حسینی یادآور شد: عربستان نتوانست جمعیتی را که به خوبی می‌شد با خیابان‌های متعددی که طراحی شده هدایت کرد تا به راحتی اعمال خود را انجام داده و از مسیری دیگر خارج شوند، مدیریت کند و این اشکال بر عربستانی‌ها وارد است.

وی با بیان اینکه این امر امتیاز منفی برای عربستان در اذهان عمومی و افکار جهان اسلام محسوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم همین نوع نگاه باعث شود که همه به فکر فرو روند و مدیریت این اماکن مقدس را به دست افراد باکفایت بسپارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار