خبرهای داغ:
راوی دفاع مقدس:

بصيرت نوجوانان در دوران دفاع مقدس مثال زدني است

راوي دفاع مقدس در شاهرود با بيان اينكه بصيرت نوجوانان در دوران دفاع مقدس مثال زدني است، گفت: 36 هزار شهید دانش آموز در كشور که 127 شهید برای شهر شاهرود است، نشاني از بصیرت دانش آموزان در دوران دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۸۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی عامری در نشست دانش آموزان واحد امیدان مولوی بسیج دانش آموزی حوزه ایمان که با حضور بیش از 200 دانش آموز در دبستان مولوی شاهرود برگزار شد در سخانی با تبریک بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران با بیان اینکه کسب علم و دانش مهمترین موضوع برای شما فرزندان این مرز و بوم است اظهار کرد: امام در سخنی می فرماید«امید من به شما دستانی هاست»؛ علت سخن امام بزرگوار دور اندیشی ایشان نسبت به گذشت دوران ها و اهمیت موضوع توجه به نسل جدید برای ساخت آینده ای روشن است.

وی افزود: امام در سال 42 نیز در جواب عمال شاه که از او پرسیدند یاران تو کجا هستند فرمود«یاران من در گواره ها هستند»؛ این توجه امام به نسل آینده نشان از دوراندیشی و سرمایه گذاری بلند مدت ایشان برای بقای اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.

روای دفاع مقدس بسیج شاهرود خاطر نشان کرد: تمام دشمنی آمریکا با ما برای این است که نمی خواهیم زیر بار زور و ستم آنها برویم و می خواهیم روی پای خود بایستیم و استقلال و آزادی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جنگ هشت ساله ای که عراق بر علیه ایران براه انداخت، برای این بود که این انقلاب اسلامی را نابود کنند و نگذارند که رشد نماید و الگو برای جهانیان شود که در برابر آنها که ظلم و ستم می کنند، بایستند.

عامری با بیان اینکه دفاع مقدس ما همزمان با سال تحصیلی آغاز شد گفت: دشمن نمی خواهد ما صاحب علم و دانش و تکنولوژی باشیم؛ چرا که می داند هوش و استعداد ایرانی بالاست و اگر زمینه پیدا کند می تواند به رشد و شکوفایی بسیاری دست یابد همانطور که ما امروز به خیلی از مقام های جهانی رسیده ایم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی شاهرود با بیان خواسته های شهدا از نسل امروز عنوان کرد: شهدا از شما دانش آموزان می خواهند درس بخوانید و با کسب معرفت و ایمان به سمت پیشرفت و شکوفایی خود و نظام اسلامی گام بردارید و در این راه تنبلی نکنید.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد ما تنبل و تن پرور باشیم و نیازهایمان را از او بخواهیم که اگر اینگونه شود باز او بر ما غلبه پیدا می کند و می خواهد آقا بالا سر ما باشند و باید مراقب باشیم و در پی کسب علم و دانش باشیم تا موفق باشیم.

عامری با بیان خاطراتی از شهدا و بیان ویژگی های آنها ادامه داد: ما 36 هزار شهید دانش آموز داریم که 127 شهید برای شهر شاهرود است و این نشان از بصیرت دانش آموزان در دوران دفاع مقدس دارد و بدانید که شهدای دانش آموز از 11 ساله داریم یعنی هم سن و سال شما که برای رفتن به جبهه گریه می کردند و التماس می کردند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی شاهرود تأکید کرد: احترام به معلمان و مادران و پداران خود را داشته باشید؛ چرا که شهدای ما هم چه در حیاتشان و چه بعد از آن که همچنان زنده و نظاره گر حال ما هستند از خانواده خود مراقبت دارند و این توصیه آنان و قرآن و اسلام از احترام به دیگران و به خصوص والدین است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها