خبرهای داغ:
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع):

اسلام بدون ولایت و امامت ناقص است

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ولایت ستون و حافظ اسلام ناب در طول تاریخ است، گفت: اسلام بدون ولایت و امامت ناقص است و معنا و مفهومی ندارد، منحرف شده و دیگر اسلام نیست.
کد خبر: ۸۵۷۶۱۰۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسینعلی سعدی در یادواره شهدای شهرک انقلاب که به همت پایگاه عاشقان ولایت بسیج مساجد و محلات علی ابن ابیطالب(ع) و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد النبی شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام عید ولایت و امامت و تسلیت جامعه منا و تسلیت به داغداران این واقعه اظهار کرد: مظلومیت مسلمانان در همه جا حس می شود و متاسفانه در مکه و در قلب جهان اسلام نیز این مظلومیت آشکار شد و هزاران حاجی در شرایط بسیار بدی جان دادند و باید حکام عربستان پاسخگوی این قضیه باشند و فرافکنی نکنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به واقعه غدیر و موضوع ولایت و امامت افزود: واقعه غدیر، واقعه ای حتمی است که شیعه و سنی آن را در کتب خود نقل کرده اند و بر صحت آن تأکید شده و نمی توان آن را انکار کرد؛ اما عده ای می خواهند بدان خدشه وارد و گونه ای دیگر جلوه دهند.

سعدی خاطرنشان کرد: موضوع ولایت به قدری مهم است که خداوند به پیامبر امر بر ابلاغ می کند و اگر از این امر تخطی کند رسالت خود را به انجام نرسانده و از کید دشمنان نیز ترس نداشته باشد که خداوند محافظ ایشان است.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ولایت ستون و حافظ اسلام ناب در طول تاریخ است، گفت: خداوند تأکیدی که بر موضوع امامت و ولایت داشته برای این است که اسلام بدون ولایت و امامت ناقص است و معنا و مفهومی ندارد، منحرف شده و دیگر اسلام نیست.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و موضوع ولایت عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیا و امامان است شکل گرفته و تا امروز هم با قدرت و توان در برابر دنیای استکبار و کفر ایستاده است.

سعدی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا روحیه ولایت پذیری در جامعه گسترش یابد، بیان کرد: ولایت پذیری و ولایتمداری موضوع بسیار مهمی در اسلام است و اگر این موضوع دقت شود جامعه اسلامی در برابر خطرات ایمن و مصون خواهد بود.

وی با اشاره به دفاع هشت ساله ملت ایران و مقاومت و ایستادگی آنان خاطرنشان کرد: این مقاومت و ایستادگی با دست خالی نشأت گرفته از ولایت پذیری ملت ایران داشت و امروز نیز همین تبعیت از ولایت سبب ایمنی ملت ایران و انقلاب اسلامی از گزند خطرات است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا تأکیدی بر ولایت پذیری و ولایت مداری ملت ایران است و اینکه فراموش نکنیم شهدا از ما چه خواسته اند و باید در آن مسیر قدم برداریم و اگر منحرف شهد ایم به خود بیاییم و بازگردیم.

سعدی با اشاره به توجه به توطئه های دشمنان در عصر حاضر گفت: جنگ نرم اعتقادی و فکری امروز راهکار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است و آنها تلاش می کنند پایه های فکری و اعتقادی جامعه را سست کنند تا به اهداف خود دست یابند.

وی تأکید کرد: فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و ترویج آن در جامعه سدی در برابر توطئه های دشمنان است و باید این فرهنگ که آمیخته ای از عاشورا و غدیر است در جامعه به خوبی و دقت ترویج شود تا نسل امروز ما با این آموزه های آن آشنا شوند و واکسینه باشند.

در این مراسم از شهدایی که این یادواره به یاد و نام آنها برپا شد می توان به شهیدان ابراهیم و حسن خواجه مظفری، سبدمهدی کریمی شهربابکی،علیرضا رضایی،محمدحسن و محمدحسین بیدگلی،عباس مهربانیان و بهروز مشتاقی اشاره کرد.

گفتنی است؛ مداحان اهل بیت در وصف شهدا و واقعه غدیر اشعاری را خواندند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از تصاویر شهدا برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها