خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد؛

گزارشی از بازدید علمی مرکز رشد شهید محسن تهرانی مقدم از شرکت سیمان شاهرود

اعضای مرکز رشد شهید تهرانی مقدم بسیج علمی شهرستان شاهرود از کارخانه سیمان شاهرود بازدید کردند.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۱۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اعضای مرکز رشد شهید تهرانی مقدم بسیج علمی شهرستان شاهرود از کارخانه سیمان شاهرود بازدید کردند؛ در این بازدید که با حضور اعضای کارگروه های تخصصی این مرکز برگزار گردید ضمن آشنایی با فرآیند های تولید در کارخانه سیمان ، جلسه ای با حضور مسئولین دفتر فنی و برنامه ریزی، کمیته تحقیق و توسعه، واحد انرژی و توسعه ،کارگاه مکانیک، واحد آموزش و واحد برق این کارخانه برگزار گردید. . در این جلسه ابتدا بابک مخبریان مسئول مرکز رشد ، پتانسیل های علمی و فنی بسیج علمی شهرستان شاهرود را تبیین و همچنین کارگروه تخصصی ارتباط صنعت با دانشگاه معرفی نمود. در ادامه آمادگی بسیج علمی و کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه را برای همکاری با واحد تحقیق و توسعه و دفتر فنی و برنامه ریزی کارخانه سیمان شاهرود اعلام کرد.

سپس اخوین مدیر آموزش کارخانه سیمان شاهرود ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به مدعوین و اساتید حاضر در جلسه، از بازدید و نشست تخصصی اساتید دانشگاهی از شرکت سیمان جهت حل مشکلات موجود در صنعت سیمان بر اساس ظرفیت های موجود در شهرستان تقدیر و سپاسگزاری نمودند.

ایشان در ادامه بر برقراری ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیته تحقیق و توسعه شرکت سیمان با کمیته بسیج علمی متشکل از اساتید اشاره کردند و بر ضرورت تعیین ساز و کار و روند همکاری مشخص و روشن فی مابین دانشگاه و صنعت تاکید داشتند و لازمه تعیین این ساز و کار را برگزاری نشست ها و جلسات مداوم دانستند.

در ادامه، دباغی پور مدیر دفتر فنی و برنامه ریزی به نیازهای شرکت سیمان در بخش های مختلف صنعتی اشاره کرده و یکی از مشکلات عمده شرکت را عمر مفید قطعات برشمردند و اینکه تا بحال پروژه های گوناگونی در زمینه تامین و ساخت قطعات با سازمان های مختلف تعریف شده که همگی با شکست مواجه شده اند. ایشان از مشکلات دیگر شرکت را در زمینه مهندسی معکوس تجهیزات دانستند و اینکه قطعات ساخت داخل از عمر پایینی در مقایسه با قطعات مشابه خارجی برخوردارند.

در پاسخ به صحبت های مهندس دباغی پور، جناب آقای دکتر طاهریان عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود و از اعضای کار گروه مرکز رشد شهید تهرانی مقدم، قدم اول در حل مشکلات صنعتی شهرستان را اعتمادسازی فی مابین دانشگاه و صنعت ذکر کردند و گفتند که این اعتمادسازی می تواند از طریق ایده پردازی و واگذاری مرحله به مرحله پروژه ها به دانشگاه صورت پذیرد و اینکه آیا شرکت سیمان راهکاری جهت ایجاد اعتماد به بخش دانشگاهی دارد یا خیر؟. در ادامه مهندس دباغ پور ضمن تایید این صحبت راهکارهای اعتمادسازی را طی نمودن سه مرحله دانستند و گفتند که ابتدا باید میزان سرمایه گذاری زمانی متخصصین دانشگاهی که به نوعی مجری پروژه نیز هستند برای شرکت مشخص شود، پس از آن روند واگذاری پروژه به نوعی به بررسی رزومه افراد متخصص و انتخاب ثانویه این افراد توسط کادر فنی شرکت سیمان می باشد

نظری عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود و مسئول کارگروه مکانیک مرکز رشد شهید تهرانی مقدم به برقراری ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیته تحقیق و توسعه شرکت سیمان با کمیته بسیج علمی که متشکل از اساتید و نخبگان علمی شهرستان است تاکید داشتند و بر ضرورت تعیین سازو کار مشخص برای انجام همکاری های متقابل تاکید کردند.

در ادامه این جلسه مقرر شد طی نامه از سوی بسیج علمی به مدیر عامل کارخانه سیمان در خواست شود نمایندگانی از سوی این کارخانه برای شرکت در کارگروه صنعتی بسیج علمی معرفی و برای انجام همکاری های مشترک و عقد پیش نویس تفاهم نامه ای بحث و گفت و گو شود. همچنین در این جلسه به راهکار مشخصی برای تعریف پروژه و انجام آن دست یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار