رقابت هاي المپيك سيزم – كره جنوبي

نقره بنا در جودو، برنز وظيفه دوست در دووميداني، پيروزي واليبال مقابل قطر

پرنده تیم ملی دوومیدانی اولین مدال کاروان ایران را در بازی‌های ارتش های جهان به دست آورد و بنا در رشته جودو به مدال نقره رسيد و تيم واليبال در دومين رقابت تيم قطر را شكست داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۶۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از  پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، در فینال پرش ارتفاع بازی‌های ارتش‌های جهان دو نماینده د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان محمدرضا وظیفه دوست موفق شد به مدال برنز برسد.

 

وظیفه دوست با رکورد 2 متر و 24 سانتیمتر موفق شد اولین مدال کاروان ایران را در بازی‌های ارتش‌های جهان را به دست بیاورد. ماجد غزال از سوریه و دانیل سای پلاکف از روسیه به ترتیب با رکوردهای دو متر و 31 و دو متر و 28 مدال طلا و نقره این ماده را از آن خود کردند.

 

کیوان قنبرزاده، دیگر نماینده ایران در این ماده با رکورد 2 متر و 24 و به دلیل خطای بیشتر در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 

در پنجمین روز بازی‌های ارتش‌های جهان در کره جنوبی نمایندگان دوی 100 متر ایران در نیمه نهایی این ماده به مصاف حریفان خود رفتند.

 

حسن تفتیان، رکورددار ایران در این ماده با زمان 10.54 در گروه خود دوم شد و به فینال راه یافت. ساموئل فرانسیس از قطر با 10.49 اول شد. رضا قاسمی دیگر نماینده دوی 100 متر با زمان 10.63 سوم شد و او هم راهی فینال شد.

 

در دور مقدماتی دوی 400 متر نیز مهدی زمانی با رکورد 40.30 در گروه خود اول شد و به دور بعد راه یافت. سجاد هاشمی، دیگر نماینده 400 متر ایران با زمان 47.44 در گروه خود سوم شد و به دور بعد صعود کرد.

در پرش طول نیز محمد ارزنده با رکورد 7.33 و به عنوان نفر پنجم به دور بعد راه يافت.

 

سجاد بهمنی که در نیمه نهایی دوی 800 متر ر‌قا‌بت می‌کرد با زمان یک دقیقه و 52 ثانیه و 93 صدم ثانیه در جایگاه هشتم و آخر گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به فینال باز ماند.

 

همچنين جودوکار وزن 73- کیلوگرم تیم منتخب نیروهای مسلح کشورمان مدال نقره رقابت هاي المپيك سيزم را كسب كرد.

 

رشته جودوي این دوره از مسابقات صبح امروز در بخش انفرادی آغاز شد که در وزن 73- کیلوگرم وحید بنا با برتری مقابل جودوکارانی از صربستان ، قزاقستان ، قطر(اکراینی الاصل) و مغولستان راهی بازی نهایی شد. بنا برای کسب مدال طلا در فينال مقابل نماينده كره جنوبي شكست خورد و به مدال نقره رسيد.

 

در وزن 66- کیلوگرم محمد محمدی بریمانلو که در مسابقات تیمی تنها پیروزی تیم ایران را مقابل کره جنوبی را کسب کرده بود امروز پس از استراحت در دور نخست ، دور دوم به عربستان باخت و حذف شد. در همین وزن جعفر ملایی پور هم ابتدا نماینده ارمنستان را شکست داد و سپس با اخطار به الجزایر باخت و حذف شد.

 

این مسابقات فردا در اوزان سنگین دنبال می شود.

 

تیم والیبال نیروهای مسلح ایران هم در دومین رقابت در المپیک سیزم تیم قطر را با نتیجه 3 بر یک شکست داد.

 

در ادامه ششمین دوره رقابت های المپیک سیزم، صبح امروز تیم والیبال نیروهای مسلح کشورمان برابر قطر قرار گرفت.

 

شاگردان نفرزاده در رقابتی سخت و نزدیک توانستند تیم پر مهره قطر که متشکل از یازده بازیکن خارجی بودند را با نتیجه سه بر یک شکست دهند. در این مسابقه ایران در ست های اول، دوم و چهارم با نتایج 34 بر 32، 26 بر 24 و 25 بر 21 قطر را شکست داد و ست سوم با نتیجه 25 بر 19 مغلوب شد.

 

گفتنی است تیم والیبال نیروهای مسلح کشورمان که در گروه A با تیم های کره جنوبی، کانادا، قطر و عمان همگروه است، دیروز در اولین بازی برابر عمان به برتری رسیده بود.

ارسال نظرات