معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع):

60 هزار زائر در سال جاری از سطح استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه خراسان رضوی از اعزام 60 هزار زائر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس از سطح کل استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۱۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار علی اکبر افراسیابی ظهر امروز در نشست خبری راهیان نور در سالن جلسات مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان فاجعه دلخراش منا که با بی تدبیری آل سعود اتفاق افتاد و عده زیادی از مسلمانان را به غم و ماتم نشاند اظهار داشت: اردوی راهیان نور با هدف بازخوانی و احیای فرهنگ حماسه و ایثارگری ملت ایران که با تمسک مطلق از ولایت فقیه این حماسه بزرگ تاریخی را آفریدند سالیانه برگزار می‌ شود و هر ساله تعداد زیادی از مشتاقان و زائران شهدا در اماکن زیارتی دفاع مقدس که محل شهادت بسیاری از شهدای ما هستند حضور پیدا می کنند.

وی در خصوص تاثیرات این سفر معنوی اشاره داشت: هر کسی که در این فضاهای معنوی قرار می‌گیرد ناخداگاه روحیه ایثار و استکبار ستیزی نیز در او زنده می‌ شود.

افراسیابی اظهار داشت: اردوی راهیان نور در دو الی سه سال اخیر بصورت سالیانه برگزار می‌ شود بطوریکه از اول اردیبهشت ماه این سفر آغاز و تا پایان فروردین ماه سال اینده با اعزام اقشار مختلف و در چندین دوره ادامه پیدا می‌ کند و محدود به یک مقطع زمانی خاص نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اشاره داشت: امسال نیز همانند سال گذشته پیش بینی ما بر این است که 60 هزار نفر را به اردوی راهیان نور از کل استان اعزام کنیم که 30 هزار نفر سهمیه دانش آمزان مقطع دوم دبیرستان و 30 هزار نفر دیگر سهمیه اقشار دیگرمی‌ باشد.

وی از اعزام 16 هزار دانش آموز پسر در مرحله اول اعزام خبر داد و گفت: گروه اول به استعداد 414 نفر امشب اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد سهمیه اعزام و نیز کیفیت برگزاری اردو رتبه اول را در کل کشور به خود اختصاد داد.

افراسیابی با اشاره به خطرات احتمالی این سفر با اتوبوس بیان داشت: اعزام همه زائران به مناطق با قطار خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اشاره داشت: هزینه هر زائر در این سفر بالغ بر 320 هزار تومان است که از این مبلغ 160 هزار تومان مربوط به هزینه حمل و نقل است.

وی به کمک های فرهنگی و معنوی توسط نهادهایی چون اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر، صدا و سیما و سایر اعضای ستاد در قالب کمیته های مختلف اشاره کرد.

وی به حضور یک روحانی و یک راوی و نیز چند مسئولین فرهنگی جهت اقدامات فرهنگی در این اردو همراه با هر کاوان در قالب یک دستگاه اتوبوس نیز اشاره کرد.

افراسیابی ابراز داشت: نمایش رزمی فرهنگی در محل مناطق عملیاتی جهت تبیین فرهنگ دفاع مقدس بصورت ملموس تر برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در خصوص تاثیرات اردوی راهیان نور بیان داشت: استقبال مجدد زائران هر ساله از این سفر و نیز افزایش اردوی خانوادگی نشان از تاثیرات این سفر معنوی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها