خبرهای داغ:
رییس دادگستری استان قزوین:

نقش آفرینی بازنشستگان در زندگی شاد و سالم مشاهده می شود

شما با تجربيات كه عبرت آموز است مي توانيد امروز نقش آفرين باشيد و فراموش نكنيد كه مي توانيد بيش از پيش در نهاد خانواده روحيه شاد، مهارت زندگي و زندگي صحيح را ترويج و تبيين كنيد چراكه اندوخته هاي شما سرمايه جامعه است.
کد خبر: ۸۵۷۹۷۱۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین، جمال انصاری در مراسم تجلیل از بازنشستگان دادگستری قزوین که به مناسبت روز تکریم از بازنشستگان برگزار شد،بیان داشت: مشكلاتي كه بازنشستگان با آن درگير هستند با همان شدت يا كمتر در ميان كاركنان نيز داريم.

وي ادامه داد: يكي از مهمترين و اصولي ترين رشته اقداماتي كه دولت و ساير سازمان ها انجام مي دهند، توجه به كساني است كه سال ها از عمر خود را در خدمت به سازمان و مردم مصروف كرده اند و امروز با اندوخته اي فراوان تجربي از سازمان جدا شده اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه كرد: ما در دادگستري استان قزوين موضوع تكريم بازنشستگان را نه با نگاه سازماني بلكه با نگاه اعتقادي پيگيري مي كنيم و در اين ميان عليرغم نبود تعريف هاي سازماني به دنبال بستر و مجرايي براي خدمت به اين قشر ارزشمند هستيم.

وي افزود: در مجموع تكليف سازماني در دستگاه ها براي بازنشستگان وجود ندارد ولي ما اعتقاد داريم كه بايد در اين زمينه تلاش كنيم در نتيجه اين موضوع در نگاه اعتقادي ما به جايگاه بازنشستگان توجه دارد.

انصاري خاطرنشان كرد: ما به دنبال آن هستيم كه حتي در حد گام حداقلي نيز براي رفع مشكلات بازنشستگان و همكارانمان كه در شرايط سخت و غيرمتعارف تلاش مي كنند، فراهم كنيم البته در نگاه كلان نسبت به موضوع اقدامات رفاهي بازنشستگان سازوكارهاي لازم را نداريم  .

وي تصريح كرد: تشكيل كانون بازنشستگان دادگستري اقدام انسجامي مثبتي است كه انجام شده و بايد اين فرصت را غنيمت شمرد و از اين بستر به خوبي استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان كرد: اميد كه تلاش ها در اين تشكل به نتايج حداقلي منجر شود و وظيفه خود مي دانيم كه بازنشستگان به عنوان اندوخته سازماني را مورد عزت و احترام قرار دهيم.

وي تصريح كرد: نوع ديدگاه ها و تفكرات نسبت به بازنشسته ها در سازمان ها بايد اصلاح شود تا بتوانيم از توان حداكثري  در حوزه نظري، علمي و تجربي بازنشستگان استفاده شود، بايد فرصت را غنيمت شماريم و از همت و توان بازنشستگان استفاده كنيم تا تجربيات اين عزيزان در مكانيسم كاري به كمك سازمان بيايد.

انصاري توضيح داد: بايد تلاش كنيم و از همت بازنشستگان بهره ببريم تا وسع سازماني خويش را ارتقاء بخشيم چراكه امروزه در پي قطع ارتباط استخدامي و كاري بازنشسته فضايي براي بهره مندي از تجربيات و انديشه هاي بازنشستگان فراهم نيست و ما در استان قزوين مي خواهيم ساز و كارهاي حداقلي براي گام برداشتن در اين راه را فراهم كنيم.

وي تأكيد كرد: بنابراين اگرچه نگاه كلان كشوري به استفاده از ظرفيت ها و تجربيات بازنشستگان وجود ندارد ولي ما بايد روش ها را تغيير دهيم تا بتوانيم بازنشستگان را بيش از پيش مورد توجه قرار دهيم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: درخواست من از بازنشستگان اين است؛ ما در دوران كاري به دليل تلاطم كاري نتوانسته ايم به خانواده ها برسيم حال بازنشستگي فرصت مناسبي است تا نقش خود را بيش از پيش در خانواده ايفاء كنيد و اثرگذار باشيد.

وي گفت: شما با تجربيات و سختي هايي كه عبرت آموز است مي توانيد امروز نقش آفرين باشيد و فراموش نكنيد كه مي توانيد بيش از پيش در نهاد خانواده روحيه شاد، مهارت زندگي و زندگي صحيح را ترويج و تبيين كنيد چراكه اندوخته هاي شما سرمايه جامعه است.

انصاري افزود: ما براي بازنشستگان كار خاصي انجام نداده ايم ولي تلاش ما بر اين است كه براي كاهش مشكلات آنها تلاش كنيم در اين ميان برخي از بازنشستگان از حداقل ها هم برخوردار نيستند كه بايد با همفكري و هم افزايي در ميان بازنشستگان مشكلات را براي اين عزيزان كاهش دهيم.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها