معاون امور مساجد شهرستان‌های خراسان رضوی:

هر کسی مجاز به ساخت مسجد نیست

معاون امور مساجد شهرستان‌های استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مسجد و ساخت آن گفت: هر کسی مجاز به ساخت مساجد نیست.
کد خبر: ۸۵۸۰۳۶۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدعلی سلیمانی در همایش مشترک رسیدگی به امور مساجد شهرستان که با حضور ائمه جماعات، هیات امنا، خادمین مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و مسئولین کانون‌های فرهنگی مساجد در مصلی الغدیر شهرستان درگز برگزار شد، گفت: اهمیت ساخت مساجد تا آنجاست که هر کسی مجاز به ساخت مساجد نیست و فرد مسجد ساز باید با ایمان، اهل نماز و اهل زکات باشد.

وی افزود: این مسئله تا آنجا با اهمیت است که در زمان صدر اسلام، در جریان تأسیس مسجد ضرار توسط منافقین و فتنه انگیزان، پیامبر(ص) دستور داد تا مسجد را خراب کنند، آن را آتش بزنند و زمین آنجا را محل زباله های شهر مدینه قرار دهند.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید به اهمیت مسجد سازی در مناطق فاقد مسجد خاطرنشان کرد: در گذشته، شهر براساس ساختمان و محل مسجد، شکل می گرفت؛ ولی متاسفانه در حال حاضر بعد از ساخت شهرک‌ها در شهر، تازه مسئولین به فکر ساخت مساجد می افتند که این پسندیده و صحیح نیست.

وی در پایان افزود: تنها مسجد سازی کفایت نمی کند و این اماکن مقدس باید محل وحدت، آرامش، پویایی، انسان سازی و همدلی باشد و مساجد نباید محل برهم زدن این مسایل مهم باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها