خبرهای داغ:
حجت الاسلام ابراهیمی:

حضرت زینب (س) به واقع یک زن نمونه و شجاع در تاریخ بوده است

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: حضرت زینب (س) به واقع یک زن نمونه و شجاع در تاریخ بود و به خوبی توانست واقعه عاشورا به نسلهای بعدی انتقال دهد.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۳۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیریت حوزه علمیه قزوین  ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در گفتگو با خبرنگار حوزه گفت: امسال هم ملت ایران و مسلمانان سراسر جهان و انسانهای آزاده در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در سوگ و عزاداری برای این امام بزرگوار می باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در مقابل دشمن ایستادگی نموده و هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و تا آخرين لحظه نیز خون خود را در راه این اسلام نثار کردند و این خود درسی است که به ما انسانها داده که هرگز نباید فراموش نماییم.

مدیریت حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مهمترین قیام سید الشهدا ترویج وگسترش امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود که باید این دو اصل مهم مورد تاکید همه مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان قرار گرفته و بتوانیم این دو فریضه مهم را در جامعه گسترش دهيم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در مجالس سوگواری که در مساجد و حسینیه ها بقاع متبرکه در کشور و در استان ما برگزار می شود چه خوب است که مسئولین هیات امنای مساجد و حسینیه ها و بقاع متبرکه تلاش نمایند از نظرات و همفکری جوانان نیز در برگزاری مجالس عزاداری استفاده نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان نیز باید با ائمه جماعات و روحانیون همگام و همدل بوده و بتوانند به خوبی مجالس سوگواری و پذیرایی از عزاداران حسینی را به خوبی مدیریت نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی به مطالب درست و استفاده از منابع معتبر در رابطه با واقعه عاشورا از سوی وعاظ و مداحان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در مجالس سوگواری سید الشهدا وعاظ و مداحان ما باید از منابع معتبر در رابطه با قیام سید الشهدا استفاده کرده و به خوبی اهداف این قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایشان را برای آحاد جامعه و مردم روشن نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی به برگزاری مراسم سنتی در عزاداری ها بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) و دیگر بزرگان و علما تاکید بر ساختار سنتی در مراسم عزاداری بوده و باید بیش از همه مورد توجه عزاداران حسینی به خصوص جوانان باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: کربلا صحنه زیبای بود که امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در مقابل لشگر یزید به تصویر کشید و این نمونه و الگویی برای همه مسلمانان جهان است.

مدیریت حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وعاظ و مداحان ما نیز در مطالب خود نقش بی بدیل و تاثیر گزار حضرت زینب (س) را نیز در مساجد و هیات ها به خوبی تبیین نموده چرا که حضرت زینب (س) به واقع یک زن نمونه و شجاع در تاریخ بود و به خوبی توانست واقعه عاشورا به نسلهای بعدی انتقال دهد.

 1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها