خبرهای داغ:
همزمان با ششم محرم:

همایش”احلی من العسل”با حضور دانش آموزان در تاکستان برگزار شد

همایش «احلی من العسل» همزمان با ششم محرم و با حضور باشکوه دانش‌آموزان عاشورایی در شهرستان تاکستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۸۳۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان، همایش "احلی من العسل” با مشارکت اداره آموزش و پرورش و با حضور باشکوه دانش‌آموزان تاکستانی با طی مسیر بلوار امام خامنه ای و تجمع مقابل حسینیه ارشاد این شهرستان با عزاداری دانش آموزان برگزار شد.

همایش "احلی من العسل” همایشی در راستای گرامیداشت نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در سراسر کشور و همچنین در شهرستان تاکستان همزمان با ششم محرم برگزار شد.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من،شیرین تر از عسل است.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تاکستان در این مراسم اظهار داشت: این همایش با هدف بزرگداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های حضرت قاسم(ع) و به نشانه همدردی با سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

سید ابوالفضل فاضلی بیان کرد: امام حسین (ع) باطل را در مقابل حق دید و با مشاهده زیر سئوال بردن اسلام در جامعه و حکومت گروه باطل بر مردم، قیام کردند تا دین جد  گرامی خود را اصلاح کنند.

فاضلی افزود: قیام کربلا در دو بخش تأثیر خود را در جهان گذاشت که بخش اول مربوط به قیام امام حسین(ع) و بخش دوم نیز مربوط به سخنرانی و افشاگریهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود که پیام‌آوران عاشورا بودند.

این مسئول گفت:مکتب اهل بیت مکتب تربیت کننده و به طریق اولی عزاداری برای حضرت ابا عبدالله (ع)سازنده است و مصداق بارز آن انقلاب ما و جوانان آن هستند که جهان را معطوف به خود کرده اند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش آموز و فرهنگی عزت امروز مردم و کشور را مرهون ایثار آنان توصیف کرد و تصریح کرد و افزود: دانش آموزان به یاد شهید نوجوان کربلا، حضرت قاسم (ع) در مدارس عزاداری خواهند کرد.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها