خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

با تاسی از سیره شهدا می‎‌توان راه درست را یافت

مدیرکل بنیاد قزوین در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده گفت: با تاسی از سیره شهید فهمیده‌ها می‌توان راه درست زندگی را یافت.
کد خبر: ۸۵۸۶۴۷۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از خبرگزاری ایثار غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با یادآوری فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و شهید فهمیده‌های استان قزوین گفت: آنها کلاس و درس مشق را رها کرده و برای حفظ استقلال و کیان انقلاب اسلامی در جبهه‌ها حضور یافتند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: بایستی راه و روش آنان سرمشق جامعه به ویژه مسئولین قرار بگیرد تا با تاسی به خط زندگی و اهداف آنها به راه انقلاب ادامه دهیم.

حقایق‌پور با اشاره به حضور 22 شهید نوجوان زیر 15 سال استان قزوین در جنگ تحمیلی گفت: این شهدا و شهدای دانش‌آموز استان قزوین همانند شهید فهمیده نقش بسزایی در طول 8 سال دفاع مقدس داشته و با حضور ایثارگرانه خود طی عملیات‌های مختلف در پیروزی‌های رزمندگان موثر بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز نیز همانند دوران 8 سال دفاع مقدس، بایستی راه و روش شهید فهمیده‌ها در جامعه ترویج و به ویژه در سطح مدارس سیره آنان به نسل امروز منتقل شود.

گفتنی است: شهید حسین فهمیده در اردیبهشت ۱۳۴۶ در روستای سراجه قم به دنیا آمد و سپس

همراه خانواده‌اش به کرج مهاجرت کرد.

پخش اعلامیه‌های امام خمینی(س) در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سن حدود ده تا یازده سالگی و شرکت در تظاهرات انقلاب اسلامی از جمله فعالیت‌های انقلابی این شهید گرانقدر است.

شهید فهمیده در شهریور ماه ۱۳۵۹ یک هفته پیش از اعلام رسمی آغاز جنگ تحمیلی، همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه‌ی خرمشهر اعزام شد. وی پس از دوبار مجروحیت در جبهه، سر انجام در ۸ آبان ماه ۱۳۵۹ در کوت شیخ در آن سوی شط خرمشهر با بستن نارنجک به خود، تانک عراقی را منفجر کرد و به شهادت رسید.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها