خبرهای داغ:
رئیس اداره امور هنری سازمان ارشاد قزوین:

نمایشگاه مد و لباس در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود

نمایشگاه مد و لباس در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه حمایت از طراحان و تولید کنندگان لباسی خواهد بود که در جهت فرهنگ اسلامی ایرانی فعالیت می نمایند.
کد خبر: ۸۵۸۷۶۷۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، اولین جلسه کارگروه برگزاری نمایشگاه مد و لباس در بهمن ماه سال جاری در استان با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره امور هنری و کارشناس مسئول امور هنری این اداره کل و همچنین نمایندگانی از اداره آموزش و پرورش، صدا و سیما و استانداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین نمایندگان صنوف و اتحادیه خیاطان استان، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه شهریار پرهیزگاری معاون فرهنگی این اداره کل ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در بحث جنگ نرم امروزه بسیار مورد توجه می باشد بحث لباس و پوشش است.

وی افزود:  مسئولان در تلاش هستند که با برگزاری کارگروه هایی بتوانیم مدلها و طرح هایی ارائه دهیم که مدنظر ارزشهای دینی و اخلاقی اسلامی بوده و همچنین از کیفیت، تنوع، زیبایی و جذابیت برخوردار باشد.

این مسئول اضافه کرد: باید بتوانیم در مقابل طرح ها و الگوها و مدهای برگرفته از کشورهای غربی عملکرد تاثیرگذاری داشته باشیم و این در سایه همت گروهی تمام اعضای کارگروه
 
می‌باشد.
سپس ناصر ایزدفر ریئس اداره امور هنری این اداره کل افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که می فرماید "بنده با مد موافقم و جزو کسانی هستم که به مد گرایش دارم اما مدی که با ابتکار و نوآوری از داخل جوشیده باشد نه مدی که از بیرون بیاید" باید سعی کرد از مدل ها و الگوهایی در تهیه پوشاک استفاده نمود که علاوه بر هماهنگی با آیین دینی و اسلامی کشور، از ابتکار و نوآوری نیز برخوردار باشد.

وی از برگزاری این نمایشگاه در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه حمایت از طراحان و تولید کنندگان لباسی خواهد بود که در جهت فرهنگ اسلامی ایرانی فعالیت می نمایند.

 وی همچنین ایجاد ارتباط و لینک نمودن طراحان لباس با تولیدکنندگان پوشاک استان را از دیگر اهداف آن برشمرد.

در ادامه نمایندگان دستگاهها و ارگانهای عضو همچون اداره آموزش و پرورش، صدا و سیما و استانداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین نمایندگان صنوف و اتحادیه خیاطان استان نقطه نظرات و پیشنهاداتشان را در خصوص برپایی هرچه بهتر و تاثیرگذار تر این نمایشگاه ارائه داده و گفتند: انتخاب نوع پوشش و لباس بسته به نوع سلیقه افراد است.

 و چون سلایق متفاوت می باشد لذا الگوها و مدلها و که ارائه می شود باید خوب و کارشناسی شده و جامع الشمول باشد و برطرف کننده نیاز تمام اقشار جامعه و مخاطبان باشد و البته باید به گونه ای طراحی گردد.

 که علاوه بر رعایت فاکتورهای زیبایی و حجاب و...، متناسب با سن افراد پاسخگوی نیازهای روحی و روانی آنان نیز باشد؛ لذا باید در این زمینه ذائقه مخاطب و ذوق جامعه را نیز سنجید و سپس با مد نظر قرار دادن آن پوشاکی متناسب با آموزه های دینی و ملی مان تولید و عرضه نمود.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها