خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی؛

رزمایش پدافندغیرعامل در واحد پیشگام شهید میرغفوریان شاهرود برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و پدافندغیرعامل در واحد پیشگام شهید میرغفوریان بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۷۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رزمایش پدافندغیرعامل در واحد پیشگام شهید میرغفوریان بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود برگزار شد.

در این برنامه که با حضور دانش آموزان بسیجی و با همکاری اداره آتش نشانی و بهداری سپاه شاهرود برگزار شد ابتدا زنگ پدافند غیرعامل با حضور مسئول بسیج دانش آموزی شاهرود نواخته شد و در ادامه علی همتیان کارشناس پدافندغیرعامل در سخنانی با اشاره به مجموع اقداماتی که بدون استفاده از سلاح سبب کاهش تلفات و آسیب پذیری و کاهش خسارات می شود را پدافند غیرعامل می گویند افزود: موضوع پدافند غیرعامل از دوران باستان وجود داشته است و ساخت قلعه ها و برج و بارو و امکانات دفاعی مستحکم در برابر حملات دشمنان از اقدامات در راستای پدافند عامل بوده است.

وی با بیان اینکه طبیعت مدرسه علم است افزود: مطالعه طبیعت که بر اساس نظام احسن خداوند حکیم می باشد، پیام های مفید،روشن و حکیمانه ای برای الگوبرداری در جهت حفظ حیات و ادامه بقاء انسان دارد.

همتیان خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل یکی از مهمترین ابزار های بازدارندگی و بهترین و مناسب ترین شیوه کاهش مخاطرات و کاهش آسیب پذیری و صلح آمیزترین روش دفاع و یک فرهنگ عمومی در کشور باشد تبدیل شود.

کارشناس پدافندغیرعامل با اشاره به تهدیدات مختلف تصریح کرد: تهدید زیست محیطی، تهدیدات تروریستی،تهدیدات ناشی از کشور متخاصم و تهدیدات زیستی از جمله تهدیداتی است که در پدافندغیرعامل قرار می گیرند.

وی با اشاره به بیوتروریسم گفت: منتشر کردن عوامل بیولوژیکی یا سمی با هدف کشتن یا آسیب رساندن به انسان ها،حیوانات و گیاهان به قصد و نیت قبلی و به منظور وحشت آفرینی ،تهدید و وادار ساختن یک دولت یا گروهی از مردم به انجام عملی یا برآورده کردن خواسته ای سیاسی یا اجتماعی را بیوتروریسم می گویند.

همتیان با اشاره به تاثیرات بیوتروریسم بیان کرد: تاثیرات فیزیکی،روانی،اقتصادی و زیست محیطی از تاثیرات بیوتروریسم است و امروز دشمنان به دنبال این موضوع هستند و باید این موارد مورد توجه شما دانش آموزان که آینده سازان کشور هستید قرار گیرد.

در پایان این برنامه رزمایش پدافندغیرعامل با حضور مامورین آتش نشانی و امدادی برگزار و با آتش زدن چند لاستیک و ایجاد فضای ناامن به صورت عملی دانش آموزان با موضوعات پدافندغیرعامل در شرایط بحرانی آشنا شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها