خبرهای داغ:

امضاي تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با دانشگاه شاهرود

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی- پژوهشی بین این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۹۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
محمود رحیمی افزود: تفاهم نام همکاری های علمی- پژوهشی از جمله برگزاری کارگاه ها، دوره های آموزشی، مسابقات علمی، برگزاری همایش و جشنواره های آموزشی و پژوهشی بین این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به امضاء رسید.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای گسترش ارتباط دو جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شاهرود در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی در زمینه های مورد علاقه طرفین را می توان از مهمترین اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

رحیمی اظهار داشت: موضوع همکاری تفاهم نامه نیز استفاده از توانایی های علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی، تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری طرفین جهت انجام فعالیت های مورد توافق است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تاریخ امضای قرارداد به مدت چهار سال بوده و با اعلام قبلی و موافقت کتبی طرفین قابل تمدید یا فسخ خواهد بود.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود:

حضور مبلغ در دانشگاه شاهرود در دهه اول ماه صفر

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود از حضور مبلغ به مناسبت دهه اول صفر در این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: حجت الاسلام حسینی رضایی اعزامی ازمعاونت تبلیغ نهاد مقام معظم رهبری حوزه علمیه قم به عنوان مبلغ در دانشگاه شاهرود حضور دارد.

وی تصریح کرد: این مبلغ اعزامی از اول ماه صفر به مدت 10 روز در محل مسجد دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی حضور داشته و برنامه های مختلف فرهنگی از جمله حلقه های معرفت را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام فندرسکی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، بیان مسایل اعتقادی در زمینه توحید، معاد و امامت، بیان مسایل اخلاقی، احکام عزاداری، و نیز برپایی نماز اول وقت را از دیگر برنامه های مبلغ اعزامی در دانشگاه شاهرود برشمرد.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود افزود: همچنین این مبلغ دینی به بیان مسائل فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی با هدف ارتقای بصیرت دانشجویان و رفع شبهات دینی آنها می پردازد.

وی ترویج اهداف قیام عاشورا، تلاش برای آشنا کردن دانشجویان با فرقه های ساختگی ضاله، تقویت بنیه فرهنگی دینی دانشجویان و ترویج مکتب حسینی را از مهمترین اهداف حضور مبلغ دینی در دانشگاه شاهرود برشمرد.

به مناسبت روز دانشجو: برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه شاهرود

مدیر تربیت بدنی و امور فوق برنامه دانشگاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از برگزاری مسابقات والیبال و فوتسال به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

دکتر علی حسنی افزود: به مناسبت روز دانشجو یک دوره مسابقات فوتسال و والیبال بین دانشکده ای در این دانشگاه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این دوره از رقابت ها با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، تقویت روحیه ورزشی و ایجاد زمینه مناسبت برای مشارکت فعال دانشجویان در فعالیت های ورزشی دانست.

حسنی آخرین مهلت ثبت نام و تحویل اسامی جهت شرکت در مسابقات برای علاقه مندان را تا 29 آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در زمان ثبت نام ارایه کپی کارت دانشجویی همه بازیکنان الزامی است.

مدیر تربیت بدنی و امور فوق برنامه دانشگاه شاهرود همچنین در رابطه با شرایط ثبت نام تیم ها خاطر نشان کرد: برای رقابت های فوتسال باید در هر تیم هفت نفر از یک دانشکده و در مسابقات والیبال نیز در برای هر تیم پنج نفر از یک دانشکده باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نامه به دانشجویان کردلو و ایمانی ساکن خوابگاه بلوک سه اتاق 9 مراجعه کنند.

به مناسبت هفته کتابخوانی؛ برگزاری مسابقه تلاوت آرامش در دانشگاه شاهرود

مسئول واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از برگزاری مسابقه "تلاوت آرامش" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در خوابگاه خواهران این دانشگاه خبر داد.

زهرا طباطبایی افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یک دوره مسابقه کتابخوانی با عنوان"تلاوت آرامش" در بین دانشجویان ارشد خوابگاهی این دانشگاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه به صورت کتبی در قالب 30 سوال از کتاب "تلاوت آرامش" است اظهار داشت:سوالات به همراه کتاب"تلاوت آرامش" به صورت امانت بین 60 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه توزیع شده و شرکت کنندگان باید ظرف مدت 10 روز پاسخ نامه را به واحد امور خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تحویل دهند.

طباطبایی اظهار داشت: در پایان به قید قرعه به پنج نفراز شرکت کنندگانی که به تمامی سوالات پاسخ صحیح داده باشند جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

کتاب "تلاوت آرامش" با موضوع خانواده و تربیت توسط انتشارات تلاوت آرامش به چاپ رسیده و موضوعات: ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند، زن در خانه یا جامعه از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

آشنایی دانشجویان دانشگاه شاهرود با کمک های اولیه امداد و نجات

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود از برگزاری دوره های مقدماتی آموزش کمک های اولیه امداد و نجات توسط کانون هلال احمر این اداره کل خبر داد.

مهدی برادران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: کانون هلال احمر مدیریت امور فرهنگی این دانشگاه طبق سال های گذشته، آموزش های کمک های اولیه به دو صورت مقدماتی و پیشرفته برگزار می کند.

وی تصریح کرد: در این دوره ها، شرکت کننده در قالب 35 ساعت، با اصول امداد رسانی آشنا و آموزش های کمک های اولیه را نیز فرا می گیرند.

دکتر برادران اظهار داشت: در حال حاضر مرحله مقدماتی این دوره در سالن اقاقیا دانشگاه شاهرود با حضور مربی جمعیت هلال احمر شاهرود در حال برگزاری است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: در دوره مقدماتی شرکت کنندگان سرفصل های امداد و نجات مصدوم در شرایط مختلف از جمله سیل، زلزله، تصادفات، سوختگی و ... را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه دوره پیشرفته نیز در ترم بعدی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: به شرکت کنندگان گواهی دوره از طرف جمعیت هلال احمر شاهرود اعطاء می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها