خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرستان سمنان:

بسيج پاسخگوي نيازهاي جامعه است/ دولت به ظرفيت و قدرت بسيج توجه كند

امام جمعه موقت شهرستان سمنان با بيان اينكه بسیج تنها نیروی نظامی نیست؛ بلکه یک نهاد اجتماعی گسترده، با قالیت پاسخگویی به بسیاری از نیازهای جامعه است،‌ گفت: دولت باید به ظرفیت و قدرت بسیج توجه کند.
کد خبر: ۸۵۹۹۱۸۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال احمدپناهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسیج در سمنان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره بر علل عدم استفاده دولت از بسیج اظهار داشت: یکی از دلایل عدم توجه دولت به قدرت بسیج عدم شناخت است؛ البته شاید شناخت وجود داشته باشد بلکه اعتقاد به این نیروی گسترده را نداشته باشند؛ همچنین ترس از پیامدها و آثار استفاده از بسیج نیز ممکن است از دیگر دلایل باشد.

وی افزود: برخی از دولتمردان مخالف اقتصاد مقاومتی هستند و معتقدند می توانیم با وجود ارتباطات به اقتصاد مقاومتی برسیم و نباید به خود سخت بگیریم؛ اما بسیج یعنی بزرگترین مؤلفه قدرت، با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حال تلاش است تا کشور را تبدیل به کشوری کاملاً خودکفا و خوداتکا کند.

امام جمعه موقت شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: نفوذ در معنای خاص خود یعنی حفظ ظاهر و آسیب به باطن است؛ بنابراین دشمن با نفوذ در تمام عرصه ها به خصوص رسانه ها که جزء ارکان اصلی سیاست یک نظام هستند و همچنین با حفظ ظاهر نظام در تلاش است تا به داخل و باطن نظام ورود پیدا کرده و درسایه نفوذ به آرامش برسد.

حجت الاسلام احمدپناهی تصریح کرد: امروز تنها امکانان مادی به حفظ جامعه کمک نمی کند؛ بلکه وحدت کلمه و تبعیت از ولایت فقیه بسیار مهم است و باید مورد توجه بسیجیان باشد.

وی اظهار کرد: آمریکا بيش از بيست سال است که پشت خط منتظر یافتن روزنه ای برای ورود به ایران است؛ آمریکا بهترین شکاف برای ورود را مسئله ی برجام می داند؛بنابراین حمایت مردم و بسیجیان از دولتمردان برای اجرای صحیح و دقیق توافق نامه از طریق رصد دقیق اجرای برجام با نقد منصفانه، دوری از افراط و تفریط در این خصوص، شناخت دقیق دشمن و توطئه های او،تبعیت از ولی فقیه و حضور در صحنه های لازم،بسیار ضروری است.

امام جمعه موقت شهرستان سمنان با اشاره بر وظایف بسیج افزود: در سوره مبارکه حج آمده است که اگر دفاع نباشد همه عرصه های عادی و پیشرفت از بین می رود؛ بنابراین بسیج با هوشیاری و حضور در تمام عرصه ها باید برای دفاع از ارزش های نظام و اسلام در مقابل دشمن ایستادگی کند.

حجت الاسلام احمدپناهی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف مهم بسیج ایستادگی در مقابل آسیب های اجتماعی و جلوگیری از ترویج آن ها به وسیله ی احیای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بيان اينكه تفکر بسیجی از ملی گرایی و ناسیونالیستی مبرا است، گفت: هرکس چارچوب ها و خط قرمز ها را رعایت کند خودی و یک بسیجی است؛قبل از پیروزی انقلاب بسیج وجود نداشت؛اما بسیجِ توده ها بود که این انقلاب را به ثمر رساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها