معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

یادواره شهدا، بهترین کلاس درس است

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یادواره شهدا کلاس درس است و ما در این کلاس باید از شهدا درس های ایمان و اخلاص را یاد بگیریم و در زندگی عمل کنیم.
کد خبر: ۸۵۹۹۸۴۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، براتعلی منصوریان در مراسم یادواره ۲۶ شهید دانش آموز شهرستان مه ولات که ظهر امروز در محل هیئت قمر بنی هاشم شهر فیض آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و بویژه ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی و تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: یادواره شهدا کلاس درس است و ما در این کلاس باید از شهدا درس های ایمان و اخلاص را یاد بگیریم و در زندگی عمل کنیم.

وی با مرور خاطراتی از دو شهید گرانقدر به نام های شهید جواد شادکام و شهید احمد عربخانی به ذکر برخی خصایل و ویژگی های شهدا پرداخت و تصریح کرد: شهدا مومن ترین انسانهای روزگار خود بودند، آنان برحق بودن راه و آرمان خود را با تمام وجود لمس کرده بودند و همین ایمان و باور قوی و دلهای گره خورده به خدا باعث میشد که پای سنگرها بایستند و جان خود را فدا کنند.

این مقام مسئول ایمان و اعتقاد رزمندگان را از زبان شهید شادکام اینگونه توصیف کرد: در عملیات بدر وقتی جواد شادکام را که مجروح شده بود (و بعد به مقام شهادت نایل آمد)، به عقب منتقل می کردند، با نگرانی از او درباره عملیات پرسیدم، او پاسخ داد «ایمان قوی و محکم و توجه و اتکای به خداوند و ایستادگی و مقاومت بچه ها نمی گذارد که خط سقوط کند پس نگران نباشید» و همین اتقاق هم افتاد، ما به عنوان نیروی کمکی به بچه ها اضافه شدیم و عملیات در مرحله دوم اجرا شد و با پیروزی به انجام رسید.

منصوریان درباره اخلاص و تواضع و فروتنی شهید احمد عربخانی اینگونه گفت: من با شهید احمد عربخانی در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر بودم، ایشان بسیار صبور و مخلص و بی ادعا بود، من آن زمان سال آخر دبیرستان بودم و دوستان دیگر هم در همین حد و یا دانشجو بودند.

وی ادامه داد: شهید احمد طوری بی ادعا و متواضع و خاکی رفتار می کرد که همه تصور میکردیم ایشان خیلی کم سواد است و خیلی درس خوانده باشد، کلاس پنجمی است؛ بنابراین همه کارها از درست کردن چای و پهن کردن سفره و واکس زدن کفشها و … را به ایشان محول میکردیم.

وی اضافه کرد: احمد عربخانی در عملیات والفجر ۴ مجروح و در بیمارستان به شهادت رسید؛ ایشان همشهری من بود، چند هفته بعد که به شهر برگشتم به منزل شهید مراجعه کردم؛ وصیت نامه شهید را به من دادند بخوانم، وصیت نامه ایشان بسیار خوش خط و عمیق و پرمحتوا بود ابتدا تصور کردم شخص دیگری برای ایشان نوشته چون آن وصیت نامه با آن خط و متن به سواد یک کلاس پنجمی نمی خورد، بنابراین میزان تحصیلات شهید احمد را جویا شدم و فهمیدم که ایشان دانشجوی مهندسی بود که دانشگاه را رها کرده و به جبهه آمده؛ این درس تواضع و فروتنی را باید از شهدا یاد بگیریم.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برماست که نام و یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم و در راستای دفاع از آرمان های شهدا بکوشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها