در دانشگاه شهرکرد برگزار شد:

كرسی آزاد اندیشی جمهوری اسلامی یا حکومت اسلامی

کرسی آزاد اندیشی با موضوع جمهوری اسلامی یا حکومت اسلامی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۰۸۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در كرسی آزاد اندیشی كه با موضوع جمهوری اسلامی یا حكومت اسلامی در دانشگاه شهركرد برگزار گردید، دو گروه به بیان نظرات خود پرداختند كه در ابتدای این جلسه گروه موافقان مبحث جمهوری اسلامی در وقت مقرر خود به بیان مستندات قرآنی و روایی در این زمینه پرداختند و گفتند : آیه شریفه " و امرهم شوری بینهم " را می توان به منزله دستور قرآن مبنی بر انجام مشورت در امورات جامعه اسلامی قلمداد کرد.

در ادامه جلسه گروه دیگر تحت عنوان موافقان بحث حکومت اسلامی به دفاع از دیدگاههای خود پرداختند و گفتند: هیچ روایتی دال بر وجود رأی گیری و انتخابات در کتب روایی موجود نیست. این گروه اساس و بنیان دموکراسی را بر رأی اکثریت دانست و افزود: اساس و بنیان دموکراسی و جمهوری بر رأی اکثریت است و خداوند رأی اکثریت را در قرآن مردود اعلام شمرده است.

در پایان این جلسه دکتر احمدرضا بسیج به عنوان داور این کرسی به جمع بندی نظرات دو گروه پرداخت و خاطر نشان کرد: خط مشی ما در در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خط مشی حضرت امام خمینی (ره) است و ایشان نیز فرموده اند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد .

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت های خود اسلامیت را محتوای نظام دانست و افزود: جمهوری به منزله ظرف نظام است و حکومت با عنوان اسلامیت به مثابه محتوای نظام قلمداد می گردد و هرچه این ظرف بزرگتر باشد محتوای بیشتری را می طلبد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار