فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد در گفتگو با "بسیج":

شجره طیبه صالحین ابزاری مناسب در ممانعت از نفوذ دشمن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر آگاهی و بصیرت از نفوذ دشمنان در پسابرجام بویژه در حوزه فرهنگی و سیاسی، شجره طیبه صالحین ابزاری مناسب برای تحقق منویات رهبری می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۴۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، بسیج را تفکری بزرگ که از اندیشه های زلال و متعالی امام خمینی (ره) سرچشمه گرفته عنوان کرد و گفت: بعد از تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریكا توسط پیروان راستین امام راحل، انتظار توطئه ها و تحریك ها بر ضد این كشور انقلابی شدت یافت و در همین راستا سازمان بسیج برای حفظ دستاوردها و تداوم نظام اسلامی در برابر استعمار جهانی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی افزود: در همین راستا بسیج در دفاع هشت ساله، سلحشوری ها و جانفشانی های خود را در عرصه دفاعی به همگان عرضه داشت و پس از آن در عرصه آبادانی پیش قدم بود و در شرایط کنونی قله های رفیع علم و دانش و فرهنگ و اقتصاد از افتخارات بسیجیان سلحشور می باشد.

ابراهیم زاده با بیان اینکه بسیج پشتیبان و بازوان ولایت فقیه می باشد، اذعان کرد: جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی ولایتمدار اصلی ترین مأموریت بسیج است و در همین راستا ناحیه گناباد بیش از 40 هزار نفر از جمعیت شهرستان را در قالب بسیج محلات، دانش آموزی، دانشجویی ، كارگری، كارمندی، اساتید، فرهنگیان، بازنشستگان و ... سازماندهی نموده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد، روحیه جهادی بسیجیان را رافع مشکلات جامعه بویژه مشکلات اقتصادی کنونی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از چندین سال قبل به ضرورت اقتصاد درون گرا و بدون اتکا به نفت تاکید نمودند و در سال گذشته نیز سیاست های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند ولی متاسفانه توجه لازم از سوی مسئولین به این مهم نشده است.

ابراهیم زاده ادامه داد: با این حال سازمان بسیج از دو سال گذشته به صورت جدی اقدامات لازم را در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی شروع نموده اند و در همین راستا از ابتدای سال جاری 9 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به بسیجیان اعطا شده و زمینه اشتغال مستقیم 65 فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در خصوص روحیه جهادی بسیجیان و کمک به عمران و آبادانی روستاها، 450 نفر از بسیجیان گنابادی از ابتدای سال به روستاها مراجعه و امورات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی را به انجام رسانده اند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه تفکر بسیجی الگویی مناسب جهت ابعاد مختلف فردی و اجتماعی جامعه می باشد، اذعان کرد: مجمع بسیج گناباد به منظور اجرای تدابیر ولی امر مسلمین و سرعت بخشیدن به روند تحقق جامعه اسلامی و پیشبرد اهداف و مأموریت های بسیج با همفکری نظامند صاحب نظران بسیجی تشکیل شده است.

وی افزود: این مجمع در هشت کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، سلامت، علمی، اقتصادی، تربیتی، بانوان و دفاعی شکل گرفته و در راستای تبدیل تهدیدات به فرصتها و با محوریت فعالیت های تحقیقاتی، علمی و شناخت ناهنجاریها تلاش می کند.

ابراهیم زاده درخصوص موفقیت های حاصل شده از این مجمع در گناباد گفت: از ابتدای تشکیل مجمع بسیج در گناباد، مشکلات و معضلات شهرستان توسط کارگروه ها و شوراهای همفکری بسیج مورد بررسی و به مقامات ذی ربط گزارش شده که تقویت مراکز مشاوره ازدواج، موظف کردن ورزشگاه ها بویژه باشگاه های پرورش اندام به داشتن مشاور تغذیه، انجام پژوهش در خصوص طلاق و راهکارهای رفع آن، لزوم رقابت کردن بازار میوه، بهادادن به ورزش های همگانی و ترویج ارزش های اخلاقی و پهلوانی، راه های عملی فرهنگ سازی عدم استفاده از ماهواره و راهکارهای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی برخی از موضوعات مطرح شده می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گناباد با اشاره به تلاش دشمنان به نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر آگاهی و بصیرت از نفوذ دشمنان در پسابرجام بویژه در حوزه فرهنگی و سیاسی، شجره طیبه صالحین ابزاری مناسب برای تحقق منویات رهبری می باشد.

ابراهیم زاده اظهار کرد: بر همین اساس باید تمامی مردم ضمن عضویت در بسیج، به صورت متداوم در حلقه های صالحین شرکت نمایند لذا 900 حلقه صالحین عام و خاص در گناباد سازماندهی شده که به صورت مداوم روشنگری های لازم در خصوص دسیسه های دشمنان، تربیت کادر مورد نیاز انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این حلقه ها صورت می گیرد.

وی هفته بسیج را فرصتی مناسب برای اعلام و بیان موفقیت های بسیج در عرصه های گوناگون برشمرد و افزود: در هفته بسیج بیش از 120 برنامه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در گناباد برنامه ریزی شده که بخشی از این برنامه ها اجرا و بخشی تا پایان هفته بسیج اجرا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها