استاندار آذربایجان شرقی:

بسیج به فرهنگی جهانی تبدیل شده است

بسیج به فرهنگ و روحیه ای جهانی تبدیل شده است و در هرکشوری که روحیه استکبار ستیزی وجود دارد راه نجات و مقابله با متجاوزان تمسک به فرهنگ بسیج است.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۴۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی؛ استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای برنامه ریزی استان در شبستر گفت: بسیج به فرهنگ و روحیه ای جهانی تبدیل شده است و در هرکشوری که روحیه استکبار ستیزی وجود دارد راه نجات و مقابله با متجاوزان تمسک به فرهنگ بسیج است.

اسماعیل جبارزاده افزود: هراندازه که در مورد بسیج گفته شود باز کم است چراکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس و عرصه های مختلف نظام نقش خود را نشان داده اند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شهرستان شبستر بیان داشت: این شهرستان مهد فرهنگ بوده، خیرین آن در عرصه های مختلف مشارکت دارند و در بحث تولید و صنعت نیز این شهرستان زبانزد است.

جبارزاده ادامه داد: باید متناسب با ویژگی های شبستر که زادگاه پدری مقام معظم رهبری و وجود خیرین از جمله آن هاست ویژگی بارز این شهرستان تعیین شود.

وی با قدردانی از وجود همدلی و صمیمیت در این شهرستان بیان کرد: رحمت خداوند متعال برای مناطقی است که در آن همدلی و اتحاد باشد و نتیجه این اتحاد و صمیمیت در شبستر قابل مشاهده است و شبستر در حال توسعه می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش اعظمی از دریاچه ارومیه در شبستر قرار گرفته است افزود: دولت مصمم بر احیای دریاچه ارومیه است و با کارشناسی های ملی و بین المللی تعداد۲۶طرح برای اجرا تعریف شده است و دولت علیرغم مشکلات بودجه ای هیچ محدودیتی برای اجرای طرح ها نگذاشته است و طرح ها در حال اجرا می باشند.

وی در پاسخ به انتقاد نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه با توجه به نام دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی توجه بیشتری می شود گفت: بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه ملی می باشد و۹۰ درصد آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی است و اگر اینطور شود نیز جای گلایه نیست.

جبارزاده با تأکید بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در بحث احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با عنایات خداوند متعال اجازه نخواهیم داد که حتی یک خانواره از کنار دریاچه ارومیه کوچ کند و هم و غم همه مسئولان کشوری و استانی بهبود وضعیت و شرایط موجود است و مردم به قول هایی که داده شده امیدوار شوند و اکنون تصمیم گرفته شده با جدیت در این خصوص کار شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به وضعیت بحرانی آب شرب شبستر در سال ۹۲ و اوایل۹۳ گفت: در آن زمان مردم بسیاری از روستاهای این شهرستان در سختی بودند که با آب رسانی و اصلاح شبکه های آبرسانی وضعیت در سال جاری بهتر شده است و اکنون نیز نباید مسئله آب شرب شبستر از اولویت ها خارج شود و در طول سال باید توجه داشت و در سال آینده نیز کیفیت آب شرب مصرفی مردم را ارتقا دهیم.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود کمترین نرخ بیکاری در شبستر افزود: میزان نرخ بیکاری این شهرستان در مقایسه با نرخ کشوری در بهترین وضعیت قرار دارد و به این نکته باید توجه داشت که اشتغال فقط استخدام در ادارات نیست و باید با تغییر فرهنگ این تفکر را اصلاح کرد.

وی اضافه کرد: با عنایت دولت قبلی ۸۵۰ هزار کارمند اضافه از نرم معمول و ۸۵درصد کارمند مازاد داریم و آزمونی برای استخدام برگزار نخواهد شد چراکه با افزایش کارمندان کار ارباب رجوع نیز مشکل می شود و کارخانجات نیازمند نیروهای ماهر هستند و در شریطی که مذاکرات هسته ای نیز انجام شده اقتصاد رونق خواهد یافت و در این شرایط کارخانه ها نیازمند نیروی کار می شوند و تحصیل کرده ها باید با یادگیر حرفه در مراکز فنی حرفه ای در این واحد ها مشغول کار شوند.

جبارزاده در بخش دیگر سخنان خود اظهارداشت: عملیات ساخت محور صوفیان سلماس جزو اولویت هایمان می باشد و با توجه به اینکه این طرح ملی می باشد و با۱۳طرح تجمیع شده در تحقق بودجه ها با مشکل مواجه می شویم و اگر ردیف بودجه این طرح جدا شده و مستقل شود قول می دهیم در طی دو سال این طرح به پایان برسد .

وی با قدردانی از علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: وی از نمایندگانی هستند که دید ملی دارند و سرمایه گذار خارجی برای ساخت نیروگاه در استان را وی معرفی کردند و به همین جهت اکنون با شرکت آلمانی دیگری در حال مذاکره هستیم تا نخستین نیروگاه خورشیدی در شبستر راه اندازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید بودجه های فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شود و دستگاه های فرهنگی اعتبارات خود را در این شورا اولویت بندی کنند و شورای فرهنگ عمومی به شورای تصمیم گیری تبدیل شود.

وی با اشاره به حمایت های بسیار دولت در تامین هزینه های تبدیل آبیاری سنتی به مدرن خواستار همکاری کشاورزان در تامین این هزینه ها شد

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شبستر متعلق به مقام معظم رهبری می باشد خواستار توجه مسئولان استانی و شهرستانی به این شهر شد و از آن ها خواست در اولین فرصت به این شهر سرکشی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار